Hjärtslaget är igång!

I onsdags natt när jag kom hem från kåren började nätet krångla. Det slog ut min hemtelefon och mobilen var inte påtankad med ny samtalpott. Dagen efter fick jag sms:at till min tjej som tankade på min mobil över nätet, så att jag kunde ringa mitt bredbandsbolag. Brevet från dem, med de uppgifter jag behövde för att återställa uppkopplingen, kom tyvärr inte idag. Tack, Lena, för att du ställde upp!

Nu undrar ni säker vart jag sitter mitt i natten? Jo, jag sitter i R-huset och skriver, efter årets start på
Hjärtslaget. Jag kanske inte fick mitt brev till bredbandet, men däremot fick jag overallsmärken från Skellefteå som egentligen inte skulle ha hunnit fram förrän på måndag :D Lite glädje hanns med idag ^^

När jag hade hittat märkena i min brevlåda var det marsch, raka vägen upp till min ex-nolla för att låna symaskin, som gällde. 3 timmar och 20 minuter tog det att sy på 17 märken! Sedan var det matlagning och att ställa tuppkammen som skulle göras innan "ovven" åkte på och jag gick ut.

Skulle jag inte ha känt en av vakterna (och lånat en hundring av honom) skulle jag inte ha kommit in. Bankomaten vägrade ge mig pengar :(

Väl inne var det inte så mycket folk - men livat var det! Jag träffade folk som jag inte sett sedan Absolut Gotland 2007. Att prata minnen är kul, även om de är lite pinsamma :)

Nu ska jag börja bege mig hemåt. 20-25 minuter gång, kvällsmat, kvällsträning...sömn...och tvättid klockan 06. Det blir nog en och två tupplurar imorgon, om jag ska orka jobba som barvärd på kvällen :P

Jaja. Ni får ha det så bäst!

Natt, natt! Med datorsalshälsningar,

Tapio


Kommentarer
Postat av: Gran

Heja hjärtlaget! :)

2008-02-16 @ 18:48:30
Postat av: Johanna

Hoppas de gick bra att jobba ikväll och att det vad trevligt.
kram :)

2008-02-16 @ 23:37:20
Postat av: lotta

hoppas ni hade kul era sölar! Hade velat vara där! Men jag jobbar o sliter så att jag kan lämna detta fördömda land ngngång:P Meen snart kommer jag ner till hstad o super er alla under bordet, och Ja , även dig Tapio. hejsvejs

2008-02-17 @ 18:39:19
Postat av: Tapio

Gran: Hjärtslaget är välkpmnat varje år :)
Johanna: Ja, det var det :P
Lotta: Haha. Mången har försökt att supa mig under bordet...men det svåraste är ju att få i mig ngt över huvudtaget :)

2008-02-18 @ 11:39:43
Postat av: Gran

Äntligen blev rubriken korrigerad ;)

2008-02-20 @ 17:40:54
Postat av: Tapio

Gran:
Haha. Skrev den i en datorsal, trött mitt i natten och utan rättningsmöjligheter :P

2008-02-20 @ 18:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback