On the run

Jag äter samtidigt som jag bloggar.

Jag packar samtidigt som jag diskar.

Jag tänker att jag borde ta med mig fysiologiboken samtidigt som jag tänker på vad jag ska ha på mig när jag ska ut på lördag.

Varför gjorde inte jag allt detta i går?
Jag ska om femtiofem minuter med en buss som ska snirkla till Jönköping.

Jag ska jobba, krama en bäbis, krama vänner, dansa och prata i evighet.


Köpte stödstrumpor nyss. Så när jag inte bara en tysk turist (knästrumpor plus gympadojor), jag har nu avancerat till ehh... ännu äldre.


Jag har nu kollat alla schampoflaskor och annat stuff som tjejer brukar släpa runt på, så att det är så lite i dem som möjligt så att jag slipper bära så lite som möjligt.

Smart travel.

Näpp, nu hinner jag inte mer, kortaste inlägget hittills.

Måste rusa.

Nu regnar det igen så himla typiskt.


Minilabyrint: Det går att göra fler saker samtidigt om man gör en sak i taget.

/Lena


Kommentarer
Postat av: Gran

Jönköping är som en könssjukdom.

Lös den rebusen om du kan ;)

2008-02-01 @ 14:27:54
Postat av: Lena

Med tanke på vilken grupp du tillhör på facebook och dess inriktning så antar jag att du kan svaret så mycket bättre än jag kan.

Mitt svar: Kyrkor sprider sig.

2008-02-02 @ 00:13:01
Postat av: Granman

Du menar "Alla heter Glenn i Göteborg"? Jag håller med om att den är lite vulgär, men...

STD's är sexuellt överförbara. Är det så det fungerar med kyrkor också? Herregud, det är nog sista gången jag går till kyrkan...

2008-02-02 @ 17:24:45
Postat av: Tapio

Haha. Sexually transferable diseases är sexuellt överförbara? OJ! vem kunde ana det ;)
Menar Granman att "kyrkosymtomen" sprids av kyrkobesök? eller att man blir kyrklig/troende av att ha sex? om det var det sistnämnda så skulle inte många stundenter behövt vara rädda för helvetet ;)

2008-02-02 @ 22:34:21
Postat av: Kuusimies

Vad dag lär du dig något nytt, Tapsa! Granis menar att Jönköping är som en irriterande klåda som är både irriterande och pinsam.

Fotnot: Kuusimies är finska för Granman och kan med en gnutta fantasi associeras med "sexman" eftersom "kuusi" betyder både "gran" och "sex". Emellertid är det siffran sex som berörs och icke det mycket trevliga samkvämet. "Kusi" betyder piss. Med ytterligare lite fantasi kan man associera sexism och sex med engelskans "ass", vars uttryck inhystes i KGB-agenten Hans Assman(rövman). Denne man var ingen Granman, utan dessvärre istället en av finlands råaste mördare. Man kan ju undra varför han var bitter...

2008-02-02 @ 22:48:27
Postat av: Lena

Granman.
Jag menade att STD´s sprider sig...
Och i Jönköping är det lika illmarigt, fast då syftar jag på spridningen av kyrkor.

Däremot Kuusimies
Inte tala fult om min födelsestad:(
Jönköping kommer alltid att vara hemma, och hemma hålls alltid kärt.
Även om det inte är där jag befinner mig.

2008-02-03 @ 22:33:52
Postat av: Kusi Assman Granman Deluxe

> Lena
I brist på annat sprider man kyrkor och dålig hockey i Jönköping.

> Lena
Att befinna sig på ett ställe kan tolkas på olika sätt och ses i olika dimensioner. Du kan ha en fot i Halmstad och två andra i Jönköping, det kan jag leva med! Men HV71... Det kan jag inte leva med!

2008-02-05 @ 04:33:53
Postat av: Lena

Ha ha oki.
Jag har ingen koll då jag inte har teve.
Har för mig att HV71 låg bra till i höstas, men det kanske var det som var kliande och irriterande?
Hur man nu kan lägga så mycket värde på ett hockeylag, som hela ditt liv, som du säger;)
Men det är oki, jag identifierar mig inte med HV71 inte kyrkorna heller för den delen.

2008-02-05 @ 10:02:38
Postat av: Fir Tree Man

Vad är du för en som inte har TV?! Det säger du bara för att smita undan TV-licensen, du har nog en hel bioanläggning under sängen.

Funny you should mention Liv när det nu är Stefan Liv som står i mål i HV. För det mesta står han I mål och läcker som ett såll. HV tog Stefans Liv.

Intressant kuriosa är att HV in fact kallas för pingstkyrkan på grund av Jönköping. Ett år hade de årsmöte i en pingstkyrka =)

Superfilosofi: Det går inte bra för HV, men det går ännu värre för de andra pestlagen. Herregud vilken dretsässång!

2008-02-06 @ 00:12:18
Postat av: Lena

Jag önskade jag hade en bioanläggning under sängen, men tyvärr. Vid filmstunder kan du tänka dig att jag drar laptopen tätt intill ansiktet och låtsas att jag har världens största bioduk.

Klart HV träffades i pingstkyrkan, vem från gamla Jönnet har inte hamnat i den samlingslokalen någon gång:)

Oj en superfilosofi, det var det värsta. Jag bugar:)

2008-02-06 @ 00:41:06
Postat av: Granman

Då har jag ett tips! Drömmar fungerar som ett suveränt komplement till bio. Dels får man sova och dels får man den oslagbara nervositeten! Tänk att vakna skrikandes mitt i natten och undra vad satan man egentligen håller på med. Det är som att se HV spela hôcky! ;)

Du skrämmer mig, Lena. Bigtime!

Ja, den får du på köpet =)

2008-02-06 @ 01:04:44
Postat av: Lena

Möten i pingstkyrkan berörande främlingsfientlighet, en konsert eller till och med en skolavslutning, u name it.
Så ja det är skrämmande om det var det du syftade på;)
Men de har i alla fall schysstare mjuka dynor att sitta på i bänkarna om man jämför med sv.kyrkan:)
Och det är ju positivt om man ändå bara måste sitta och sjunga den blomsterid nu kommer.

Drömma skulle vara trist, för jag kommer bara ihåg ett fåtal.
Bara de som berör framtiden:)

2008-02-06 @ 13:02:40
Postat av: Gran

Vad du drömmer om vill jag nog inte veta!

2008-02-06 @ 13:28:50
Postat av: Lena

Nä antagligen inte.
Häromdagen drömde jag om en hel skog med granar som blev angripna av svamp och sen började en massa barkborrar att äta på dem.
Till slut var det bara stubbar kvar:(
Jag har inte velat säga något tidigare, men tyckte det var dags nu även om du inte ville veta.

2008-02-06 @ 13:58:01
Postat av: Gran

Vilken tur då att GRANMAN HÄRSTAMMAR FRÅN LIND(man). Igen. Dagens yngre medelåldersfolk.. Ni lyssnar så dåligt =)

2008-02-06 @ 15:21:55
Postat av: Anonym

Det säger du bara för du inte kom på något bättre;)
I sånna fall drömde jag om en lindskog som blev uppäten av lindlusar:)

2008-02-06 @ 23:40:26
Postat av: Gran

Du drömde inte, för du finns inte. Inlägget postades av tomma intet :) Det spelar ingen roll. Jag är ingen lind, jag är en man (vilket vidare skulle kunna diskuteras) som bär namnet av en avlägsen ful utrotningshotad art som luktar värre än fan själv.

2008-02-07 @ 00:57:37
Postat av: Lena

Jamen du hänvisade ju till yngre medelåldersfolk...och det fanns ju ingen här;)

2008-02-07 @ 19:51:20
Postat av: Gran

Jaså! Jag utgick ifrån att du, Lena, var samma person som den tanten som bloggar. Ber så hemskt mycket om ursäkt, kanske ;)

2008-02-07 @ 20:17:04
Postat av: Lena

Beror på hur många av mina personligheter och alter egon man räknar:)
En, två, tre, fyra....

Men jag tar helt avstånd från tant, u crossed the line there little boy

2008-02-07 @ 22:46:37
Postat av: Granman

Du förnekar alltså tant (vilket i sig är relativt orimligt med tanke på din ålder), men accepterar yngre medelålders ma.. kvinna? Det tyder på att du börjar inse att det snart är dags att skaffa Volvo, hund och begära skilsmässa!

2008-02-07 @ 22:54:05
Postat av: Lena

Kan liksom inte bestämma om du är lite otrevlig ibland, eller behöver få utlopp för något pojkigt hormonellt?
Volvo? - nope inget körkort, kör minibike
Hund? - Ja gärna om jag inte vore allergisk.
Giftermål? Ehh aldrig!!
Frågar du?
:=)
Ha ha, jag så rolig så att det är svårt att stå ut med mig själv.
Natti

2008-02-07 @ 23:11:41
Postat av: Granman

Otrevlig? Jag talar bara sanning ;)

Volvo är skit.
Hundar skiter.
Nu var det skilsmässa jag förespråkade och inte giftermål! Ja, jag frågar, men inte dig :P

Jo, det brukar vara rätt roligt att försöka urskilja det vettiga du försöker få fram bakom allt svammel ;) Nu var jag elak! Kanske menade jag det inte? Vem vet? Jag vet =)

2008-02-07 @ 23:21:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback