2008 - ett helt nytt år

Tentavecka.

Jag är nog inte den enda som slitit håret framför böckerna.
Jag är nog inte den enda som vaggat psykotiskt framför julgranen.

Jag är nog inte den enda som tänkt på det onda kolesterolet när släkten ätit av julmaten.

Jag är nog inte den enda som tänkt på joner i osmos när raketerna fyllde himlen.

Jag är nog inte den enda som tänkte på citronsyracykeln när jag såg, ehh... en citron.

Eller ja.

Det kanske bara var jag som tänkte så?


Efter en och en halv vecka i Jönköping så har mina två Benjaminfikusar ändrat form från gröna mustiga buskar till något som ser ut som pinniga skelett.

Jag har inte dammsugit upp bladen som symboliserade Fikusarnas kläder, de knastrar så mysigt under raggsockorna.

Suck!

Lägenheten är i ett katastroftillstånd. Jag plöjde nyss en väg till ytterdörren på golvet med foten för det ligger saker överallt.

Men snart anländer min stora hylla som jag fått i födelsedagspresent, så jag kan avlasta golvet från dess besvär.


Jag tänker, bara tre dagar kvar av super dunder extrem helt sjukt mycket plugg.

Tre dagar och sen ska jag använda min studentrabatt på Videomix.


Jag ska bygga ett korthus fast av dvd-filmer.

Sen ringer jag till någon vän som kan komma förbi med choklad, sticka in kakorna i mellan, utan att det rasar.

Så ska jag be henne att vara så snäll att inte trampa på slangen som går nerför trappan, in genom köket och upp till kranen, för det är så jag får i mig vatten.

Sen ska jag säga till henne att komma kontinuerligt, tills nästa tentaperiod äger rum.

Hur bygger man en pipeline från kylskåpet?


Nåja.

Fastnade lite där i mitt bisarra scenario.

Det är mycket nu, så jag avrundar genom att säga ett gott nytt 2008 till alla.

Men det kan ju bara bli bättre, inte sant.


Mini-information: Benjaminfikusar gillar inte kalla fönsterbläck, de klär av sig då.

/Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback