Euforisk rytm

Efter en natt med tre och halv timmars sömn skrev jag tentan. Jag tror det gick bra.

Förhoppningsvis så slipper jag att sitta ensam med skolböckerna och mumla när alla andra drar på välbelönade semestrar över påsken.

Jag lovade visserligen i tisdags att jag inte skulle prata mer om tentor. Men nu bryter jag det löftet.


Den känslan jag fick när det var över ligger nära eufori. Allt saktade ner till rytmen som är vanlig.

Det ösregnade när jag gick hem, det gjorde inget.
Jag till och med steg av cykeln och gick hela vägen hem för jag tyckte att trampa på pedalerna var för snabbt och hetsigt.

Vilken lyx, jag fick promenera i regnet, hade inte bråttom någonstans.


Sen tänkte jag på en rolig sak, att människor har underhållande saker för sig när de skriver tenta.


Det finns de som sitter redo i bänkarna med pennan i högsta hugg fyrtiofem minuter innan de får börja maratonskriva.

Det finns de som halkar in samma minut som tentan delas ut med sömnigt rufs och tandkräm i mungipan.

Det finns de som laddar hela bänken med mat, bunkrar upp som under en svältperiod - i fall de skulle kollapsa av lågt blodsocker under de timmarna som de skriver.

Det finns de som drar upp tröjan över munnen, blundar och hyperventilerar (typ jag).

Det finns de som sitter med ett uttryck i ansiktet som om de precis funnit Jesus.

Det finns de som skriver så hårt mot pappret att man kan tror att det gäller liv, krig, död eller undergång.

Det finns de som har små andningsticks, frustar och fnyser medan de skriver.


Det är mycket intressant att sitta mellan alla dessa människor och försöka tänka på newtonmeter, subacromiella rummet och knäets rotation.


Vi träffades alla i klassen på det nya stället Morfars, vilket ska bli mitt nya hak.
Vi åt, drack och insöp ledigheten tillsammans. Eftersom det var onsdag, ännu ingen kåren öppen så blev det efterfest på Bolmens.

En god kväll.

Jag sov till efter lunch, nu är jag människa igen.

Köpte en ny blomma... igen och satte ett bäst före datum på den till februari.

Men det kan ju hända att den begår självmord innan dess.


Minifilosofi: Vad tråkigt det skulle vara om vi alla var likadana, hur skulle jag bli underhållen då?

/Lena som vill ha gröna fingrar  


Kommentarer
Postat av: Em

Morfars?! Vad är de för ett nytt ställe?

2008-01-13 @ 19:05:56
Postat av: Lena

Morfars ligger på storgatan, lite snett emot vattenporten. På ovanvåningen över Krönerleins. Gamla Heat om jag har fattat det rätt. Supermysigt hak, både bar, cafe och spelhörna. Där fördriver man tid i mjuka secondhandmöbler. Värt ett besök.

2008-01-15 @ 19:37:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback