Film, tigerbalsam och cykellekar

Helgen passerade i en vit, väldigt mjuk soffa hemma hos en vän. Hon var sjuk och jag började bli sjuk, så det var lika bra att stänga in sig i frivillig karantän och kolla på film. Vi hade ju ändå samma bacill.

Förutom film så har jag vant mig vid min nya look, utan piercningar, i gympadojor och luktande tigerbalsam.
Detta är min nya hemgjorda rehabiliteringsteknik.
Jag traskar runt i fula gympadojor för att fjäska för mina benhinnor, samt smörjer med tigerbalsam.
Aldrig hade jag trott att skönheten kunde sitta i ett par skor. Känner mig som en tysk turist, eller en missmatchande svensk.
En kompis i klassen undrade om det var en ny ful trend jag fallit för, som han hade missat.
I och för sig hörde jag något om att sportmodet är här för att stanna.

Stretchar gör jag också, så tyck inte det är konstigt om ni ser mig putta på en vägg.
Köpte simkort i morse, så nu har jag blivit en motionssimmare. Hoppas på att mina ben ska gilla vatten mer än mark.
Så där ja, nu kanske jag kan överge mina krämpor för ett tag.

I fredags kollade jag på teve hemma hos en annan vän, hon har en fin och snäll hund.
När jag skulle gå hem i stormen ehh... lillebror till Gudrun så följde min vän med mig för att rasta hunden.
Det första den söta boxern gjorde när vi kom utanför dörren var att, lyfta benet högt, sikta och kissa på min cykel.
Jag skrattade hela vägen hem.

När vi ändå talar om cyklar så kom jag på nu: Att jag har en liten svart hopfällbar cykel, kallar den minibike.
En kille i klassen har skaffat en grön likadan, vi parkerar dem bredvid varandra varje dag utanför N-huset.

Det roliga är att vi har hittat en vit likadan minibike.
Bara för att jäklas lite så parkerar vi alltid bredvid denna. Så där står tre söta små cyklar bredvid varandra.
Som ett team, en egen klubb, en minibike-klubb.

Vi vet inte vem ägaren är. Han eller hon kommer alltid före oss till skolan och åker som oftast tidigare.
Jag undrar vad hon eller han tänker när han eller hon kommer ut och ser att vi parkerat på var sin sida. Känner denne person sig förföljd? Tycker denne person att det är kul?
Jag funderar på att ta ett kort för att föreviga denna fina samvaro. Framkalla det, tejpa fast det på sadeln till den vita cykel med orden: You are one of us!

Minilycka: Fick VG på tentan och solen träffade mitt ansikte.
/Lena

Kommentarer
Postat av: Tapio

Jaa! Tejpa fotot!

2008-01-22 @ 22:14:46
Postat av: Gran

Det låter lite läskigt med minibikarna. Lite sektvarning över det där ;)

2008-01-22 @ 22:25:14
Postat av: Lena

Jag tror jag ska göra det...
Hoppas bara att inte ägaren till vit minibike läser detta o kommer med en tant-monark i morgon.

Det är inte det minsta läskigt. Man cyklar på en kul cykel, parkerar bredvid andra kuliga cyklar, hoppar av och beundrar;)
Me like

2008-01-22 @ 23:14:37
Postat av: Gran

Nya flugan kanske, snart har alla minibikes. Det påminner om Britney Spears. Alla lyssnade på henne och sedan blev hon en rigorös pundare. Det du, Lena! Tänk om du orsakar minibikarna sådana missöden när du populariserar dem!

2008-01-23 @ 00:37:13
Postat av: Lena

Minibikes är så mycket större än Britney och de behöver inte spegla sig i andras ögon för att vara populära, coola.
De är bara det ändå:)
Jag lyssnade aldrig på Britney, vad blir det av mig då?

2008-01-25 @ 15:57:10
Postat av: Kajsa

Åå jag kan relatera till klädseln. Jag kör ohipp fleecetröja och joggingskor till vardags. ett tecken på mognad. eller bara tantvarning :D

Postat av: Gran

Har du sett Britney på sistone? Hon är ganska stor ;) Säga vad man vill om minibikes, men att ha med sig en full Maxikasse på varje ände på styret kan inte vara det roligaste! Då funkar det bättre med slavhandel (och då menar jag inte handel med slavar, utan att handla med en avlönad slav som bär diverse attiraljer).

Du lyssnade aldrig på Britney. Då blir det en riktig människa av dig.

2008-01-26 @ 13:15:27
Postat av: Lena

Hur vet du att jag handlade på maxi...hjälp!
Jag är i min egen truman show!
Var hittar man en handlande slav då? Finns det sånna som bär kassar ända till dit jag bor?
Min minibike är stark:)

2008-01-28 @ 00:29:45
Postat av: Gran

Den vise granmannen vet allting förutom vem han själv är. Ingen fråga är för stor för granis!

Handlade inte du på hemköp? Jag talade av egen erfarenhet :) Sådana slavar finns det, men man måste vara gammal för att få tillgång till dem! HEMTJÄNST kallas det i det civila. Handelsslavar kallar vi dem! (Handelsslavar skulle man även kunna kalla tôlparna som är medlemmar i fackförbundet Handels och är dumma nog att inte gå ur)

Det är bra att du har en stark minibike som kan bära dig dit ingen annan orkar!

2008-01-28 @ 20:37:25
Postat av: Lena

Jag är duktig och veckohandlar nu. Hemköp stal alla mina pengar och krashade min matbudget.
Jag kanske ska ansöka om hemtjänst ändå, är ju rätt gammal iallafall:)

2008-01-29 @ 00:37:29
Postat av: Gran

På ålderns höst blir man vis sägs det! Själv har jag ännu inte haft tid att testa denna ålderliga visdom.

Om du nu ansöker om hemtjänst, så ta guldpaketet. I alla de andra paketen lämnar de maten utanför dörren utan att ringa på och så låter de dig ligga i din avföring i några dagar. Guldpaketet alltså. Glöm inte det.

2008-01-29 @ 17:09:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback