I morgon finns inga måsten

Tenta igår.

Tenta i morgon.

Det gick faktiskt galant på den som var igår, det är värre med den som är i morgon.

Jag tror att en majoritet från min klass befunnit sig på stadsbiblioteket de senaste dagarna.


Demonstrerat hjulbenthet, gjort utfall, analyserat sönder rörelser till ytterst små beståndsdelar, haltat omkring och hoppat upp och ner.

Allt detta för öka förståelsen för kroppens rörelseanatomi.


Stadsbiblioteket är fint tycker jag.

Det känns som jag bor där.

Dricker mitt morgonte där. Äter lunch där. Fikar där. Går på toaletten där.

Mitt sociala umgänge befinner sig där.


Gick dit klockan nio i morse och kom hem nu. Cirka 10 timmar.

Inte känner jag mig kunnigare för det.

Men det är väl detta som är tentaångest.


Jag blir helt överväldigad av tanken att jag i morgon får göra vad jag vill.

Vi är lediga i hela fem dagar.

Jag kan, jag kan, jag kan, jag kan... (stammar och ögonen roterar)

Jag kan göra massor av saker.

I morgon.


Men nu är nu och det betyder att jag ska trycka in lite mer saker i min stackars inflammerade hjärna.
På torsdag ska jag försöka skriva något vettigt som inte bara handlar om tentor och hjärtklappning.


Minitanke:

Om man sitter riktigt still i en grön fåtölj på stadsbiblioteket, får man stanna över natten då?

/Lena


Kommentarer
Postat av: lilla-lollo

haha,förstår precis vad du menar. känns som man mer eller mindre bor på bibblan när man har tentaperioder. känns snart som alla personal börjar känna igen en! haha=)

2008-01-08 @ 22:53:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback