Lunadrömmar

Det har varit fullmåne och jag har haft svårt att sova, jag har hört att månen spelar roll, vilket ha resulterat i att jag har vänt på dygnet och jag är trött.

Sov halva dagen igår, men hann ut i solljuset för att drabbas av en stark mersmak som i sin tur ledde till att jag suttit i två dar och letat restresor till varmare länder.

Men allvarligt, kan det aldrig sluta regna?

Jag har hål i skorna ju.


Brände tusen kronor på shopping i lördags och räknade ut att jag i snitt kan leva för nittiofem kronor om dagen tills nästa utbetalning.

Mycket stabilt.

Köpte saker som skulle behandla mina krämpor. Hålfotsinlägg, som var totalt värdelösa, de vägrade ligga under hålfoten, fastnade mer som en studskudde under hälen. Airbag... he he.

Eftersom jag har börjat få valkar i händerna av hantlarna på gymmet så har jag inhandlat värsta coola handskarna. Det kommer att se skittöntigt ut när jag ändå bara lyfter minimalt:)


Storhandlade på Ica Maxi i fredags, hade en fullproppad ryggsäck, en kasse på var sida om styret och fastnade i en stormvind hundra gånger värre än Carolas fönvind.

Jag ramlade nästan av cykeln två gånger och Madde körde nästan in i ett staket.

Funderar på att köpa busskort.


Lördags kväll spenderade jag på en förfest hos en klasskamrat på Östra stranden, vi avslutade med fyra timmars dans på Mårtensson. Glad trippade jag hem och somnade inte förrän fem. Och jag som bara hade druckit Pepsi hela kvällen. Koffeinhög? Antagligen.


I går satt vi med projektarbetet, ytterst nöjda över att vi hittat vetenskapliga artiklar i massor. Ännu nöjdare var vi med vår framsida, syftet och metoden, så vi belönade oss själva med ungefär fyra timmars skitsnack och choklad.

Antagligen ligger vi efter i tidsplaneringen igen. Men det spelar ingen roll för vi har tagit steget och kommit igång.


I natt drömde jag att jag tappade alla mina tänder, det har hänt förr, men det är den läskigaste drömmen jag vet. Jag tror det är månen. Allt är månens fel:)


Minilycka: Dagsljuset vibrerar lite längre för varje dag.

/Lena


Kommentarer
Postat av: Em

Betyder inte de något specillet? När man drömmer att man tappar tänderna... Enligt drömtydarna då... Har hört fler som drömt de!

2008-01-29 @ 15:49:46
Postat av: Gran

Du har alltså tappat tänderna förr? Som sagt; på ålderns höst...

Är inte koffeinhög den mängd koffein som återstår då man har låtit coca cola avdunsta i några år?

2008-01-29 @ 17:12:34
Postat av: Lena

Em
Hittade en länk som talade om vad det betydde om man drömde att man tappade tänderna.
Det betyder otur.
Hmpf där ser man. Hur kul ska inte jag ha framåt då?
Ja ja, jag väljer att förtränga och ignorera och tvingar mig själv att drömma om ehh...typ blommor.

2008-01-29 @ 19:23:18
Postat av: Lena

Gran
Man kan väl vara hög på allt här i livet?
Och du, jag skulle aldrig låta pepsi avdunsta:) Bara cola, det är faktiskt inte samma sak.
Högar blir det av kläder och damm i min lägenhet, inget annat.

2008-01-29 @ 19:33:31
Postat av: Gran

Man kan aldrig vara lika hög som reklammakarna på Glocalnet. Man kan ju undra vad de har tagit..

Pepsi är faktiskt cola, liksom ica:s cola osv. =P
Högar kan man bilda med b..?

2008-01-29 @ 22:56:14
Postat av: Lena

Pepsi max innehåller aspartam- säkert jättegiftigt, men det tas upp av kroppen.
Coca cola innehåller suckralos och går direkt ut i naturen.
Se!
Hela jag är en miljöstation:)
Sen smakar cola nästan äckligt i jämförelse.
Asså jag är skitdålig på gissningslekar, gåtor och hänga gubbe.
Men jag gissar på bös - som i de småländska skogarna kan betyda
navelludd, dammtussar och annat skräp.
Natti

2008-01-30 @ 00:13:37
Postat av: Granman

Kan man återvinna pantflaskor i dig och använda dig som kompost? Då hade man kunnat ha nytt av dig.

Tänk enklare. hööög. Vad rimmar på hööög? Tänk nu inte fel.

2008-01-30 @ 00:16:35
Postat av: Lena

Jag vet inte....massa saker rimma.
Jag fortsätter gärna spela blond.

2008-01-30 @ 00:19:51
Postat av: Lena

Nytta och nytta, hoppas jag skriver bättre än jag komposterar som du verkar föreslå...
Annars kan vi slå pantflaskorna och hemtjänstens guldpaket samman. Granman själv kanske vill hjälpa mig att släpa min pant till Hemköp.
Så kanske Granman är till någon nytta;)

2008-01-30 @ 00:25:27
Postat av: Gran

Sålänge det är guldpaketet du väljer är det frid och fröjd för mig. Jag ämnar själv abonnera på det när jag blir lika gammal som du! Och självklart släpar jag gärna din pant till hemköp om du bär mig på ryggen!
Granman är alltid till nytta. Frågan är bara om man har nytta av det ;)

2008-01-30 @ 00:38:13
Postat av: Lena

Granman var då det lataste guldpaketet någonsin;)

2008-01-30 @ 00:43:32
Postat av: Gran

Gran är inget guldpaket! Gran är något alldeles extra ;)

2008-01-30 @ 00:45:24
Postat av: Lena

Guldpaket med extra allt?
Ingår det städhjälp och tömning av eventuell kattsand?
Nä nu avlutar jag min del av denna fars och knyter mig.
Natti Granmannen

2008-01-30 @ 00:55:32
Postat av: Gran

Guldpaketet med extra allt och SVT Barnkanalen i fyra månader utan extra kostnad. Städhjälp ingår i barnkanalen (dock barnarbetare. ingen känsla för kvalitet där inte)
Natti Lena!

2008-01-30 @ 00:58:42
Postat av: Den muterade smålänningen

Så ni håller på granis och lena! ;)

2008-01-31 @ 00:32:28
Postat av: Gran

Så smålänningar ÄR alltså verkligen muterade? Har alltid trott att det varit en myt. Tack för bekräftelsen :)

2008-01-31 @ 00:37:59
Postat av: Lena

Håller på och håller på?
Det var han som börja, ju:)

Betyder det att jag också är muterad?

2008-01-31 @ 00:49:58
Postat av: Granman

Den som börjar ska också ha äran att få sluta - en ära jag icke tänker utnyttja! :)

Kraftigt muterad. Mer än du tror.

2008-01-31 @ 01:16:16
Postat av: Lena

Med tanke på all pepsi och all mörk choklad som jag gillar så skulle det inte vara det minsta konstigt om min eventuella avkomma skulle bli totalmuterad.

Ja, min släkt har ju inte rört sig så mycket över Sverige. Från Ölmstad till Uppgränna till Gränna till Jönköping till Bondstorp sen 1600talet så jag kan ju inte vara så muterad:)

Om man lägger ihop ordet GRAN som är ett barrträd med ordet MAN som är en människa av det manliga könet...då får man genast en extremt kraftig mutation. Inte sant?;)

2008-01-31 @ 18:45:51
Postat av: Granis

Kanske kommer din avkomma omkomma, är det dit du ämnar komma?

En gran är mycket riktigt ett barrträd (det finaste och mest ädla och anrika barrträdet, om ni frågar mig) och din mansdefinition är exakt lika korrekt. Vidare är en mutation inom biologin, en kvick förändring i arvsanlag hos en miserabel individ. Denna kvicka förändring bär icke denna Granman.

Namnet Granman härstammar från 90-talet, då män gick i 90-talskjolar och kvinnor i 90-talsjeans (eller om det var tvärtom). En stackars pojke i sina bästa dagar bedrev studier på mellanstadienivå och bar det orginella namnet Lindman. Den ovan nämnda Granman bestämde sig då för att det inte räckte med "Lindman", utan började kalla denne Lindman för Granman. Lindman tyckte att Granman själv kunde kallas för Granman och sedan dess har Granman kallats för Granman.

Intressant kuriosa är att Granman använder "-pinne" som suffix för efternamn som slutar på något pinnrelaterat. Lindblom blir exempelvis Lindpinne och Rosenqvist blir Rosenpinne. Tyvärr kan jag icke kalla dig annat än Lena, Lena. Jag är ytterst ledsen för detta!

2008-01-31 @ 20:51:59
Postat av: Lena

Om Lindblom blir Lindpinne och Rosenqvist blir Rosenpinne, vad blir Rosenblom då?

2008-01-31 @ 23:04:11
Postat av: Gran

Rosenblom blir Rosenpinne. Allt som slutar på någon pinne avslutas med pinne. Kvistar, grenar, blom.. Alla är de pinnar.

2008-01-31 @ 23:09:39
Postat av: Lena

Lena Rosenpinne...
(Mors namn är Rosenblom)
Och nu anammar jag det, för det kan vara rätt kul att vara en pinne. Eller ja, är det verkligen det?
Pinnar är ju rätt ehh...döda ting.
Men man kan ju fäkta med dem.
Nä nu blev det för många sömnlösa nätter i ett inlägg.
Natti

2008-01-31 @ 23:15:44
Postat av: Granis

Det finns många levande pinnar också, såsom kvistar och grenar (och granar!). Välkommen till klubben Lena Rosenpinne!

2008-01-31 @ 23:21:56
Postat av: Lena

Å hå
Så äventyrligt.
Är det alltid möte på(dåtid)Lena Carlssons blogg....säger (nutid)Lena Rosenpinne

2008-01-31 @ 23:25:13
Postat av: Gran

Ja, stick nu upp på informationsavdelningen imorgon och be dem ändra ditt efternamn ;)

2008-01-31 @ 23:26:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback