Träningen är igång!

Denna vecka skulle jag ha gymmat i måndags med min polare Joakim. Det var dock lite strul med det; jag hade inga shorts med mig. Jag övervägde att träna i jeans men kände att eftersom det inte riktigt var passande borde man i så fall nästan gå runt till alla och förklara sig. Jag valde att skjuta på träningen.


Jag insåg att jag ville klättra denna vecka och att lördagens gympass gick bort i och med att min flickvän kommer på besök. Förgäves försökte jag få någon gymtid att passa tillsammans med träningskompisarnas och började samtidgt få ett sug att köra igång med allt jag normalt sett har gjort. Kombinationen av allt gjorde att det verkade bli till att träna själv denna vecka. Det positiva är att det är bara jag som kan stå iveägen för min egen träning nu. Gym igår, cooper-test + klättrig idag, gym imorgon, cooper-test på fredag innan Johanna kommer och sedan gym på söndag efter att hon har åkt hem. Allt detta plus "kvällsträning" hemma på gymfria dagar gör att jag kommer att chocka kroppen lagom för att komma tillbaka in i gamla rutiner!


Om jag springer ungefär kvart i fem, kör igång med klättringen 17 och slutar 18 hinner jag duscha och byta om lagom till att vara på Kårpuben runt 19. Väl där tar jag, 6-mästarna och kvällens barnasvariga emot barlaget och äter med dem. Sedan är det för mig till att visa alla nya barmästare rutinerna för säkerhet och deras uppgifter under kvällen. Från 21 till 02 är det fullt sjå med att gå runt och peppa personalen - speciellt när det är som jobbigast - efter det är det städning som gäller till kvart i tre kanske. Barmästarna skickas då hem och barvärds-Tapio stannar då kvar och rengör diskmaskinen medan 6-mästarna går igenom kvällens händelserapporter, ekonomi etc. Jag hoppas på att vara i säng klockan 05 idag :)


Vi ses på Kårpuben!


Ha det bäst!


Med vänlig hälsning,

Tapio


Kommentarer
Postat av: Bästa

Jaså, blir alltså inge gym på lördag?
Mycket bra inlägg du har skrivit.
:)

2008-01-23 @ 21:37:26
Postat av: Yft

SÅhär är det tapio. din blogg saknar allt vad en bra blogg bör innehålla. Det finns framförallt ingenting som gört den intressant. Du är en kille, inte en brud, sluta ha så mycket östrogen i dina texter, det gynnar ingen. Vad du bör följande.

Ta och köp en flaska sprti, eller 8, ute hos any random sprittruk och drick dessa, sen går du till kåren och idiotmongar dig allt du kan och detta ska givetvis tas bildbevis på på, sedan ska hem kolla igenom bildbevisen medan du slafsar i dig en fet ekelkebab och blogga om allt som suger med kåren och dömma ut allt i denna värld (typ som den mycket duktige bloggren Björn gör) s

2008-01-23 @ 23:36:38
Postat av: Yft

ps. Björn är den enda rätta högskolebloggaren. Kom till tillbaka Björn!!! Björn skrev om sånt en student bryr sig om, pizza, bakfylla och tjejer...allt vad en blogg ska innehålla

2008-01-23 @ 23:38:26
Postat av: Björn?

Baby come back ;(

2008-01-24 @ 04:34:09
Postat av: Tapio

Bästa: Tack tack :D

2008-01-24 @ 04:54:12
Postat av: Tapio

Yft:
Om du skulle ha tagit dig tid att läsa igenom min faktaruta genom att klicka på "Läs om våra bloggande studenter", skulle du ha sett att min blogg passar in efter min personlighet. Så att skriva om de saker du nämner skulle antingen kräva att jag ljög eller att jag ändrade min personlighet. Om nu detta betyder att jag är Östrogenstinn; Må så vara!

Jag är från landet, jobbar på pub (vår käre kår) och är finne. Att jag stick i stäv med det inte brukar alkohol borde väl göra saker intressantare, inte göra mig tråkigare?

Om ni läsare skrattar åt/med mig, känner igen er eller undrar hur jag kan ha blivit en så underlig person är sak samma. Alla har ni då fått ut något ;)

Till er som endast känner frustration kan jag bara säga: Jag är bara mig själv och tar jag emot era klagomål så slipper kanske någon annan göra det :)

2008-01-24 @ 05:16:52
Postat av: Gran

Bra Tapsa! Stå upp, det finns andra som uppskattar det du gör! Med förhoppning om en trevlig vår utan svåra tentor och andra hutlösa bekymmer.

2008-01-24 @ 12:18:55
Postat av: Tapio

Gran: Tack!
Detta var precis vad jag behövde efter att ha sovit till 14:27 :P (kan nämna at jag la mig mellan 06 o 06:30:P)

2008-01-24 @ 15:20:44
Postat av: Jocke

Yft: du e ju bara för sorglig! Tror nog inte att du skulle tagit den sista groggen igår innan du skrev här. Dessutom tror jag att listan på saker du räknade upp mer stämmer in på dig än på alla andra, även om du kunde bytt ut bakfyllan mot fotboll istället. Det e kul att supa, inte att va bakfull, ditt skäggo!

För övrigt, Tapio må va ett påskägg, men han skriver faktiskt bra. Dock e jag bättre ;D

2008-01-24 @ 16:18:15
Postat av: Lena

Själva grejen med bloggandet är att man ska spegla sig själv genom vardagliga händelser, tankar, funderingar och upplevelser med mera.

I detta forum ska bloggaren dessutom spegla studentlivet, vara en portal för Halmstad Högskola vilket Tapio lyckas med.
Och hade alla studenters liv sett exakt likadana ut, hade det inte vara tragiskt då.
Hade det inte funnits en "Björn" som var på ett sätt och hade det inte funnits en "Tapio" så hade ju inte denne "Björnkaraktär" kunnat gå på kåren för "Tapiokaraktären" är den som öppnar dörren så att säga.
Alla engagerar vi oss i olika saker, speglar ting med olika relevans beroende på vilka vi är.

Därför tillför Tapio, jag, björn med flera bloggare olika vinklar, som vi hoppas att en bunt av människor ska finna glädje i att läsa.

Där var kvällens moralpredikan.
Amen.

2008-01-24 @ 20:36:07
Postat av: Lena

Måste också tillägga att sådana här kommentarer skapar lite ångest (ska blogga nu)
Jag själv har inte fått några negativa kommentarer och är lyckligt förunnad.
Men jag kan ju lika gärna hålla uppe garden i fall.
Funderar på om jag skriver tjejigt?
Hur skriver man grabbigt/tjejigt?
Måste man rapa och titta på fotboll bara för att man är grabb?
Gränserna är så finstilta att de lika gärna kan suddas ut.
Är det inte trevligt att ta del av andras världar bara?
Ska fundera vidare...
Amen igen

2008-01-24 @ 20:45:55
Postat av: Johan

Men seriöst Lena, när man ser Tapios bloggar så undrar man om det inte är en klänning gömd där under byxorna.

Alltå din blogg har gått från klarhet till klarhet, det enda vi lär om om Tapio är ....hmmm...att han har vissa feminina tendenser.

2008-01-26 @ 13:48:36
Postat av: Gran

Menar du att han har boxershorts utan gren innanför byxorna? Under byxorna torde betyda på fötterna.

Vad du vill ha sagt är alltså att Lena är en riktig man?

2008-01-26 @ 14:07:35
Postat av: Tapio

Oj oj. Har kommentarerna hamnat under bältet? Det finns intressantare regioner att diskutera; Väst-Sverige är fint :P

P.s. Sydöstra finland, runt södra Karelen,
lär vara trevlig med :)

2008-01-27 @ 14:06:14
Postat av: Anonym

Johan
Jag drar väl gränsen lite längre.
De flesta av oss är födda in i ett fack - ett könsideal där vi blivit uppfostrade, stimulerade och formade på ett visst sätt.
Tjejer ska ha rosa.
Killar ska ha blått.
Tjejer ska vika tvätt och laga mat.
Killar ska dricka öl, gilla fotboll och skryta om brudar.
Ser du något fosilt över denna konstalation?

Jag är glad att gränserna går tvärs och kors, att de suddas ut.
Jag tycker öl är gott, tycker fotboll är ok och jag hatar att städa. Jag är glad att jag blivit en "pojkflicka"
Jag skulle gladeligen mötas av äppelpaj när jag stiger innanför dörren:)
I klänning eller inte:)

Men sen är det ju en annan sak om du inte tycker om att läsa om det.

Personangrepp är dock den mest okunstruktiva kritiken.

Fram för "feminina tendenser" hos alla - så slipper jag:)

2008-01-27 @ 14:37:32
Postat av: Lena

Ojdå, missade namnet, det var jag som skrev inlägget ovan.

Gran: Jag är man, jag är kvinna, jag är allt och lite mer. Jag är en människa.
Tolka som du vill:)

2008-01-27 @ 14:39:52
Postat av: Gran

Lena, du är en sådan som tycks passa till alla, på grund av din rigorösa flexibilitet! Men öl? Nej, öl smakar icke gott!

Personligen är jag bara glad att Tapsa bär klänning och detta nu skulle vara hans/hennes(förlåt ;)) val! För visst möter man hellre en Tapio med klänning än en Tapio utan klänning - helt näck. Åtminstone är det vad jag tycker. Jag kan inte svara för Johan eller Lena dock ;)

2008-01-27 @ 15:51:17
Postat av: Lena

Gran: Passar och passar till alla, kanske inte riktigt sant. Jag sticker nog några i ögonen också, men det gör inte så mycket:)
Och jag sätter ner foten och säger: öl är det enda som går att dricka! Resten är saft:)

2008-01-28 @ 00:24:00
Postat av: Gran

Det gör nog rätt mycket om man sticker någon i ögonen vill jag påstå. Om inte annat gör det ont. Aj!

Har du tänkt på att ölens kretslopp är ganska spännande. Man dricker det gulgröna, man kissar det gulgröna, man dricker det gulgr... osv. Kanske vore något för miljönissarna att undersöka.

2008-01-28 @ 04:15:44
Postat av: Lena

Sådan tur att jag redan källsorterar och har koll på läget då;)

2008-01-28 @ 18:19:44
Postat av: Gran

Jag vill nog inte veta vad du källsorterar =)
Sorterar du ut bakterierna i ***** i alfabetisk ordning?

**** = fritt för valfri tolkning (behöver inte vara snusikigt, men ganska äckligt)

2008-01-28 @ 20:33:56
Postat av: Lena

Jag tänkte nog inte i samma banor som du... men men. Det är ju du som ordbajsar, inte jag;)
Förresten är rigorös ditt favoritord?

2008-01-29 @ 00:29:45
Postat av: Granman

Ooooj! En poäng till flickan i de röda stövlarna ;)

Det är ett av mina femtio tusen favoritord i det svenska språket!

2008-01-29 @ 17:07:22
Postat av: Lena

Mmm röda stövlar gör en glad och observant;)
Appråpå röda saker, min kompis sa att det hade gjorts en studie över människor som hade en röd plånbok och de som inte hade det.
De som hade en röd plånbok var mer ekonomiska än de utan.
He he. Jag tror min röda plånbok är sönder i sånna fall:)

2008-01-29 @ 19:42:06
Postat av: Granman

Det kan jag tro. De som har röda plånböcker skäms för att använda dem. Du går mot strömmen ;)

2008-01-29 @ 22:58:18
Postat av: Lena

Jag blir glad av röda saker.

2008-01-30 @ 00:18:26
Postat av: Gran

Det är vad de "speciella" barnen brukar säga ;)

2008-01-30 @ 00:59:56
Postat av: Lena

Ja, jag har ju knappast påstått annat:)
Extra är bara ett annat ord för speciell;)

2008-01-30 @ 01:02:26
Postat av: Gran

Var det så du menade när du sa att Gran var med extra allt? Nu blev jag ledsen i ögat (eller vad det nu är jortonåringarna envisas med att säga)!

2008-01-30 @ 01:06:37
Postat av: Lena

Nä, jag delade upp ordet extra i två olika delar med olika innebörd:)

2008-01-30 @ 11:27:20
Postat av: Granman

Då känner jag mig som en bra människa igen! Tack Lena ;)

2008-01-30 @ 12:45:10
Postat av: L

ytf? patetiska människa, det hade varit väldigt intressant att läsa en blogg om dig, eller inte!

2008-02-07 @ 16:16:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback