Helg a la speedo

Skrev en tenta som gick galant. Gick på stan, hittade ett billigt linne som till och med blev lika billigt som ett tjugopack ägg. Cyklade på gymmet så hjärtat rusade för att trycka ut den sista energin. Tog långduschen som aldrig annars hanns med mellan tentorna.


Senare låg jag på Maddes fluffiga vita matta, nysminkad, nyordnad och tänjde vadmuskulaturen (doctors orders) med ett regnbågsfärgat skärp från Australien samtidigt som jag drack bubbelförfriskningar emellan bytet höger ben vs vänster ben.

Gick till Morfars där soffor var bokade för tentafest, ännu snabbare gick kvällen som var belönade trevlig med mer bubbel, dans och högljudda diskussioner (hm... hör bara min egen röst när jag tänker tillbaka)


Vaknade sent på lördagen, kylskåpet gapade tomt, cyklade till Ica Maxi i min nya röda vårjacka... det började regna. Hmpf.

Beställde pizza från Medya och Björn Ekmark hade rätt, pizzan var nice.

Låg i Maddes soffa och kollade på en halv säsong av Greys Anatomy och det kändes konstigt att inte ha ett "måste" att göra.


Söndag, sol och en promenad som straffade sig med ruskigt skoskav. Ja, okej, jag fattar galoppen jag ska inte gå mera. (Doktorn kan ha ett förbund med en högre makt?)

Efter antiklimaxpromenaden blev det gymmet istället, så gott att ha tid igen.
Cyklade därefter i rödaste jackan, ett leende och med en kamera i högsta hugg genom Halmstad. Mitt mission var att föreviga våren.

En helg av lycka:)


Eftersom jag inte har några vettiga tankar kvar efter tentaveckan, allt är tuggummi, så blev detta ett mer redogörande inlägg över vad jag har gjort och vad som hänt. Men så kan det vara ibland. Bara generera energi och komma tillbaka.


Näpp nu har jag suttit i över en och halv timma och försökt att ladda upp bilder av min vårdag och alla helgäventyr, jag ger upp nu. Det blev en bild och sparsmakat.

Minipatent: Att uppfinna ett sugrör som är så lång att man kan ligga på golvet, i hängmattan på gräsmattan och förfriska sig utan att röra ett finger. Kanske borde beställa en snabbare nätanslutning också

/Lena


image558


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback