Och så åkte det av!

Du, tillsammans med min mor, undrar nog vad det är frågan om. För att fatta mig kort och koncist: jag har låtit min tuppkam avlägsnas!


Historien om tuppkammen började i slutet av 2006. Fredrik, min granne på Östra Stranden, klippte mig en fin kam inför en förfest :) Här är den någon vecka gammal om jag minns rätt...



Framåt min overallsinvigning, som skedde på Nyhem i mitten av mars 2007, hade den vuxit till en len och burrig borste!



I slutet av april började den se riktigt "proper" ut ...



...för att landa i ett avsevärt mer uppseendeväckande utförande under nollningen 2007!



Finsittningsfrisyr...till morgonfrillen dagen efter!



Sedan var man julfin i håret da'n-före-da'n-före-da'n-före-da'n-före dopparda'n!


För ca fem veckor sedan var det frisyrernas Calzone som täckte min skalp...



Och NU ser man, som resultat av en impuls, ut som så här!



Till alla er som kommit sagt åt mig att raka bort allt (och er som har stoppat mig på kåren och i evigheter har förklarat för mig varför frisyren varit utjatad, som har försökt muta mina klippare med öl och pengar för att de ska "råka" raka fel, alla barn som vänt sig om och ryckt föräldrarna i ärmen) OCH, sist men inte minst, ALLA er som kommit fram och berömt mig för min frisyr, vill jag bara säga att jag hoppas att alla debatter/komplimanger inte slutade här! Jag är samma person, men med mindre behov av borstning :)

Ha det bäst!


Med vänliga hälsningar,

Ägget

P.s. Det händer fortfarande att jag slänger bort "luggen" åt sidan med en snärtig huvudrörelse när jag ska bommulstussa pannan med ansiktsvatten... Är detta lite samma som när folk som har amputerat benet tycker sig känna det än (så kallade fantomsmärtor)? eller är det bara tics? D.s.

Kommentarer
Postat av: Jocke

The Egg is back ;)

Postat av: E

Det är tics

2008-03-04 @ 17:20:34
Postat av: Jennie

Hahahaha... ÄNTLIGEN... jag som har väntat så. Nu har det äntligen hänt! Kul att se Nollan Tapio igen, det var länge sedan! Kram på dig nisse!

2008-03-04 @ 21:52:28
URL: http://jen82.wordpress.com
Postat av: Tapio

Jennie: Hahah. Jag tänkte specifikt på dig när jag nämnde mutor ;)

Tack, tack! Kram

2008-03-04 @ 22:57:30
Postat av: Anonym

den där fegge var en härlig filur..!

2008-03-07 @ 13:27:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback