Påsk i öst

I går var det städning mitt i natten. Moppa, slänga papp, dammsuga och gå ner med min gamladatorskärm till källaren. Detta gjordes mitt inatten. Jag la mig för att sova någon gång efter 02.

Imorse ringde mobillarmet vid åtta. Jag ringde och väckta Johanna innan jag började förebereda för min resa. Att duscha, käka frukost och kolla på morgonprogram på tv (Olle och Martin från "Fråga Olle" var gäster i Voice) blev starten på min dag. Sedan fick jag lista ut hur jag skulle bli av med äggen som skulle gå ut - och få ihop både frukost och matsäck. 4 av fem ägg kokades till frukost och det sista gick åt till plättsmeten. Allt verkade gå ut just nu. Köttbullarna, brödet och äggen hade väldigt kort datum. De köttbullarna som jag inte tryckte i mig till kvällsmat hamnade i frysen och äggproblemet löstes, som sagt, på morgonen. Det fick bli äggmackor så att brödet också skulle gå åt.  Det e jobbigt att vara sparsam ibland :P

Efter att plättarna hade packats ner i en låda och satts på snabbkylning i frysen var det dags att packa väskan. KLockan var nu ungefär halv 11; bussen till Stockholm gick 10:50. Packa, toabesök, packa, stänga av TV:n och datorn, packa, borsta tänderna och packa igen. Klockan hann nog bli 20 i innan jag bestämde mig för att skippa att ta med hanteln. När det var 6 minuter kvar tills bussen gick börajde jag få liiite bråttom!

Varför är alltid bussen sen när man kommit fram en minut innan avgångstid efter att ha sprungit och stressat? Jaja. Det är väl bättre så än att den åkte tidigare...

Jag åkte tio timmar med Swebus. I göteborg insåg jag att jag inte hade något att dricka till mina plättar - och inte hade jag socker elller sylt heller :( Jag använde den sista engergin i mitt mobilbatteri till att ringa mor och be om ett miniöverföring för att få köpt någon slags dryck (helst i flaska så att man kunde fylla med vatten sedan). Detta löstes och lyckan var gjord! Ännu gladare blev jag när jag hittade ett el-uttag på bussen! Mobilen åkte i på laddning, pannkakorna åts, halva dagens GP lästes, två avsnitt på Scrubs sågs på mp3-spelaren...och sedan pratade jag med min bussåkargranne. Hon hade sovit en bra bit. När hon slutligen vaknade erbjöd jag henne min tidning, men det slutade med att vi pratade om annat. Hon var anställd på Högskolan i Skövde så vi föö naturligt in på studier som samtalsämne. Sedan var vi plötsligt i Vara och hon hoppade av.

Idag har jag stannat på bussstationer i Halmstad, Göteborg, Vara, Skara, Götene (jag har för mig att jag vinkade till en snubbe, som pluggar i Halmstad, där?), Mariestad, Örebro, Eskilstuna och slutligen Stockholm. 9 timmar och 55 minuter från start till mål...och ingen bakverk! Jag lyckades, till och med, med bedriften att raka mig och borsta tänderna på en toaletten medan bussen svängde och slängde :P Man ville väl vara fräsch när man träffade tjejen! Att jag luktade svett och var allmänt trött -  det var en bisak ;)

Nu ska jag vara lite socialare här och se på Hair med tjejen!

Ha det bäst!


Med vänlig Hälsning,

Tapio

P.s. Jag har nog träffat en person som pratar mer och snabbare (kanske till och med längre?) än jag! En portugisisk tjej pratade i timtals så jag var tvungen att lyssna på musik riktigt högt. Nu vet jag hur folk känner sig när jag kommer igång. Om jag lär mig något av det...det får framtiden bestämma. D.s.

Kommentarer
Postat av: Anders

Hej!

Jag jobbar med en ny rankning av högre utbildning från Svenskt Näringsliv.
Eftersom ni bloggar om Högskolan i Halmstad tänkte jag att ni kanske är intresserad av en grej vi tagit fram speciellt för er (och andra bloggare).

I dagarna lanseras en rapport och en sajt http://www.hogskolekvalitet.se om hur utexaminerade studenter lyckats på arbetsmarknaden och om samverkan mellan akademi och arbetsliv.

Vi har gjort en så kallad widget, en liten applikation som snabbt och enkelt kan klistras in på sajten och som ger en snabbrankning av utbildningar. Är din högskola sämre än Uppsala, vassare än Borås eller kanske etta i Sverige?

För att se hur widgeten ser ut och för koder till olika format, kolla http://www.hogskolekvalitet.se/widgets.htm

Kör ni fast eller har frågor, kontakta mig gärna på: [email protected]

Glad påsk
Anders


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback