Påskafton i fjärran öst

Hm. Det kanske lät som om jag befinner mig i orienten :P Stockholm är öst nog för min del. Bortser man från ord som "mök", uttalet "reekor" och att säga "vart" istället för blev - och dessutom det på gränsen till norrländska uttalet "tröck" för ordet "trycka" - är det faktiskt inte så mycket skillnad på talet. Man klarar sig i alla fall ^^

Igår var tjejens släkt här; allt från systerdottern på 3 år till gammelmomorn på 93. Fem generationer av denna släkt och en Tapio som försöker pendla mellan att prata med de äldre, leka med de yngre och att vara allmänt sällskaplig. Det gick nog bra :)

Efter fyllda ägghalvor, prinkorv, gravad lax, potatis, revbenspjäll, påskmust, godis, pulkaåkning, äppelpaj och konversationer var ståhejet nere på lågvarv igen. Jag, tjejen och den hemmavarande familjen rundade av kvällen med att spela texas hold 'em - med marker, kortblandare och livliga spelomgångar. Några riskabla omgångar senare var det bara jag och en till kvar. All-in, med ess-tre, innan floppen. Ole synade, och hade ess-två! Han tog sig för pannan, stirrade sedan på floppen, och sken upp! Par i tvåor! Förutom två stycken till tvåor fick fick vi även två femmor  och en fyra framför oss efter "turn". Där satt han med kåk och jag fick nöja mig med stege. Attans bananer (för att uttrycka mig sportsligt)! Spelet var slut för min del...

Nu, om ett par minuter, ska jag träffa min tjejs bästa vän. Det ska bli kul att se vad det är för en filur.

Halmstad ser mig igen på tisdag.

Ha det gött!


Med östkusthälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback