Superwoman

Att skriva tenta och känna sig tömd är en skön känsla.

Om inte detta sker, så är det ingen skön känsla. Hela hjärnan är då full av information som bara vill ut.
Där finns reflexbågar, målceller, vävnader, skelettkonstellationer, hela nervsystemet med latinska namn, muskeltyper, membranpotentialer, aktionspotentialer, leukocyter och till och med en hel lista över hypofysens framlobs utsöndrande hormoner.

Så mycket hade jag att ge.

På pappret hamnade inget av detta.

Så mycket beror på tentafrågorna tyvärr.


Efter tentan trampade jag energiskt på motionscykeln på gymmet för att bli av med lite frustration.
Där satt jag pustandes i maklig takt och tittade på en allmänt roande repris. Vad hände då?

Jo klockan blev så mycket så att de där knöliga programmen började. Ja ni vet, de där med en käck programledare som försöker få alla arbetslösa, ensamma, studenter, gymcyklare att ringa in och säga vad ordet ska var i de där små rutorna.

Jag funderade ett tag på att be en kille hjälpa mig att byta kanal, men det kunde ju verka pompöst av mig att be honom avbryta sina maxade bicepscurl, när jag själv bara kunde stiga av cykeln.
Men man vill ju inte tappa flåset liksom.


Vad kul och underhållande det var att cykla allt man orka i en timma, stirra på rutorna och tänka regnbåge för f-n, regnbåge, kan ingen ringa in snart?

Är det någon som egentligen tittar på sådana program? Är det någon som vinner någon gång?

För om ingen ringde in och sa regnbåge när det stod 175000 på rutan, då måste det ju bara vara bluff...


Nåja slut på aggressionerna.

Fick ett email från Indien idag där det stod att min kompis hade skadat sig när han surfat, nu blir jag ju inte glad för att han hade skadat sig, men lite småglad för att jag förstod - en spricka på L3 processus spinosus.

Det känns lite som man har fått en minimal superkraft, som något häftigt litet vapen som James Bond.

Det är ju helt uppenbart att man känner sig cool när mamma ringer och säger att pappa har fått ryggskott och man säger: ah du menar lumbago? Han borde vila i psoasställning:)


Nix nu är det läggdags, ska upp och jympa med sjukgymnasten tidigt, så att jag kan anfallsplugga under resten av dagen.


Minifilosofi: Studier ger små superkrafter
/Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback