Äventyret börjar nu!

Att flytta är något helt otroligt underskattat! Att vara student är något helt otroligt underskattat!

Från att ha jobbat 8 till 5 de senaste 4 månaderna, löning den 25e, mamma som lagar mat och tar hand om tvätten och diskmaskinen, har man nu slängts in i en annan dimension där allt är upp till en själv, bara du kan adressändra, diska din disk, ansöka om ditt studielån. En helt ny värld som jag jobbar hårt och intensivt på att förstå och komma in i. Min första lärdom är att man alltid kan räkna med är att allt tar längre tid än väntat! Helgen då jag tänkte måla om min lägenhet, köpa all inredning på ikea/blocket, gick  endast till att måla om och att flytta in alla min kläder och skor (samt en snabb tur till Ikea där jag köpte några hyllor och badrumsgrejer). Men nu vet jag. Lägenheten får ligga lite på is tills nollningsperioden är över.


Första dagen är alltid värst precis innan man får träffa sin klass för första gången! Lite sent kom jag och Rutan till O-huset där vi välkomnades av ett gäng grönklädda människor med peruker, solglasögon och lustiga accessoarer. De gick igenom alla nolleregler och visade filmer om General Kap-I-Bar, Sergant Dirty Lobster och inte minst Straffmästare Pac Man (som numera är min värsta mardröm!).

Efter en kort introduktion av alla som skulle nolla oss begav vi oss snart till vårt s.k. "botplatsen" där vi skulle samlas x antal gånger under dagen, vi lekte lekar, gick en stadsvandring (med diverse slags uppdrag) för att sedan träffa på kulturkungen - Nollornas beskyddare. Dagen avslutadesmed  vår alldeles fösta gasque! (typ sittning á la halmstad). Tacos och efterföljande fest serverades på Smålands nation vid nyhem. Helt fantastiska klasskamrater man har hamnat med, och en jättebra första nollningsdag.

/emilie
presentationen av tvåornavårt bopå uppdrag under stadsvandringenkulturkungen!gasque på Smålands nation - tacostacostacos!


Kommentarer
Postat av: af häfv

en gasque är ingen finsittning! "bo"et kallas för botplats.

2008-08-22 @ 20:38:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback