Trött tisdag.

Efter fem dagars intensivt firande, börjar det märkas på oss nollor hur hårt vi har tagit i. Tisdagen var därmed en ganska trött dag som vi spenderade med att planera vårt spex som vi skulle hålla dagen därpå samt vår melodifestival låt som vi skulle framföra kvällen därpå. Vädret var inte heller det finaste och vi spenderade mesta tiden i O-huset (där jag kommer hålla till de kommande 3 åren). Högskolan är faktiskt väldigt fräsch och ljus. Man kan komma in i lokalerna när man vill om man behöver tillgång till dator, internet eller bara nånstans att träffas för att plugga. Det är här i O-huset som jag också skriver mina flesta blogginlägg från. Mycket trevligt ställe helt enkelt.


När vi var klara med låten och spexet fick vi till idrottshallen för att spana in de andra spexen. Det var en kavalkad av dans, sång och teater. Vart får de allt ifrån egentligen?!


Tvåorna såg vår trötthet och lät oss gå hem och ladda om inför den andra nollepuben vid 4-tiden. Så då passade jag och Rutan på att åka in till stan och fixa en cykel till mig. Från början hade jag tänkt att köpa en på blocket, men eftersom dehär med internet går rätt så segt för mig nu så fick jag hitta andra alternativ. Genom en klasskamrat fick vi tipset om en cykelaffär vid stationen som sålde begagnade cyklar till rimligt pris. Ägaren var mycket kunnig och jag hittade tillslut en cykel som passade mig i både storlek och komfort! Verkligen skönt att ha en cykel att glida runt på, allt går så mycket smidigare nu.


Nollepub, nollepub! Innan vi gick in på kåren fick vi göra en övning hämtad och därefter renoverad från sällskapsresan. Med ögonen stängda och armarna utsträckta upprepade vi mantrat "jag kan hålla mig, jag är inte kåt!" om och om igen. Riktigt finurliga de är, dedära tvårona! Vi får väl se hur många som blir straffade imorgon!


peace!

/emilie


Kommentarer
Postat av: Martin från IVP

Alla med rosa pannband e sjukt heta! Jane & Malin för att nämna några...

2008-08-27 @ 16:32:16
Postat av: Martin från IVP

Glömde säga att dessa damer som egentligen hade lila pannband dansade sjukt bra också!

2008-08-27 @ 16:34:02
Postat av: X-straffis Simbaah

Martin från IVP:

Eftersom nollor ej har sexualdrift hoppas jag att du inte är just nolla. Detta eftersom man behöver vara etta för att veta om någon är "het".



OM du, mot förmodan, skulle vara överkursare bör du komma ihåg att folk med nollemarkering inte är ettor och har därmed ingen sexualdrift och de bör därmed lämnas ifred...

2008-08-27 @ 17:45:42
Postat av: Mofasa

Nolla eller etta... Ibland kan dessa två begrepp vara svåra att urskilja efter alla ninja bots...

2008-08-28 @ 12:18:51
Postat av: X-straffis Simbaah

Mofasa:

Ja, men eftersom Finsittningen bara är två dagar bort bör man kunna hålla sig och se till att bara vara nolla fram tills dess.

2008-08-28 @ 16:30:53
Postat av: nokko

oj oj oj! '



Nollning och allt verkar lika upp pilkat som varje år!



länge leve Högskolan i Halmstad

2008-08-28 @ 21:21:46
Postat av: Granman

Lyssna på Simbaah, nollor. Inte långt kvar nu.

2008-08-29 @ 11:48:39
Postat av: X-straffis Simbaah

Granman=klok man.

2008-08-29 @ 12:08:21
Postat av: Jess

du skulle varit här nu. det är Wiktors sista dag och han bjuder på TÅRTA!!

ses nästa vecka

2008-08-29 @ 14:07:45
Postat av: Info

testar

2009-08-19 @ 14:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback