25:e - en lyckodag eller ångest?

Inatt kom CSN och lönen. Vanligtvis sitter jag och väntar på att pengarna ska ramla in, där vid midnatt, och betala alla räkningar. Tyvärr hanns det inte med inatt. Istället blev det så att jag började dagen med att sköta sådant.  Min vanliga tur medförde att min intenetbank krånglade idag så jag fick betala räkningar i omgångar - när jag fick det att funka. Sista räkningen fick jag in för någon timma sedan :)

Fördelen med att betala allt direkt vägs ganska lätt upp av att man ser pengarna rinna iväg - på stört... Men det känns ändå rätt bra att ha det gjort. Att TV-avgiften och Finlandssemestern behövde betalas (i princip) samtidigt är något man får ta.

Det som är det bästa med placeringen av CSN-pengarna  - just på denna tisdag - är att morgondagens Kårpubb lär vara fullsmockad! Veckans enda föreläsning  är på förmiddagen och sedan börjar "helgen" med gym, lite god mat och hemmastädning, innan förfest på Nyhem! Eftersom en polerska i huset (samma som hade flyttfesten) flyttar på lördag blir detta sista samlade Kåren innan dess. Vi får hoppas att jag är bättre på att ragga än jag brukar bara...

NU blir det kvällsträning och sedan är det dags att sova. Upp ska jag klockan 6 imorgon bitti.

God natt!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback