Gymma, rensa upp och handla på Maxi

När inget annat fungerar finns en sak som bör hållas i; de kära stunderna på gymmet. Börjar jag tumma på dem rämnar allt. På gymmet kan jag hålla konditionen uppe, som även behövs för uthållighet i studier/tankeverksamhet. Har jag frustrationer eller tentastress att bli av med hjälper ett hårt gympass med att lätta på trycket. Dessutom förbättras självbilden av att jag känner mig friskare och hungern får sig en trevlig uppsving. Kårgymmet har ställt upp för mig i två år nu. Senaste gången var idag :)

Som den student jag är utnyttjade jag rabatter till max idag och sparade massor av pengar när jag fyllde på frysen med både både massor av köttfärs och hamburgerbiffar :) För en gångs skulle har jag hela tre köttsorter att välja på till maten! Att jag dessutom fick hem en stor klase bananer att ha på gymdagar var bara trevligt.

Innan jag var på gymmet såg jag till att rensa upp i mitt lilla källarförråd här på Gamletull. Jag hade glömt vad jag hade där nere och blev glatt överraskad av att hitta mina vinterskor! Efter att ha organiserat om och byggt lite torn fick jag äntligen plats med de två stora elektronikklumparna som hade ockuperat mitt golv här hemma.

NU ska jag ta och förbereda mig för nattsömn. Det är faktistk mycket skönare att vakna tidigt och ha lagt sig i tid än att sova bort hela dagen...i alla fall om man ska få några studier gjorda under dygnets ljusa timmar.

Nästa gång blir det väl till att skriva på onsdag. Gasque och Kåren väntar då.


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Linnea

Tänkte kolla med dig hur lång tid det tar tills man kan se sitt result i Ladok? Fick höra igår att man kunde hämta ut dem på skolan men jag är sjuk så kan inte ta mig dit. Borde väl kunna se resultatet på sidan samma dag? Står det ingenting om man har blivit underkänd så det kanske är därför jag inte kan se något resultat? Eller det spelar kanske ingen roll..

2008-10-21 @ 15:45:23
Postat av: Linnea

Glömde skriva att det gällde tentan, fast den slutsatsen kanske du kunde dra på egen hand :p .

2008-10-21 @ 15:56:10
Postat av: Tapio

Linnea:



När det står på LADOK beror ju på om de på din sektions reception har hunnit sätta in poängen. Kan ju tänka mig att har läraren lämnat in rättade prov (och resultatlappar för anslagstavlorna?) så tar det ändå en stund innan receptionisterna har skrivit in alla resultat på LADOK.



Underkända resultat på tentor redovisar också, förutsatt att det betyget blir samma som på kursen. Vissa kursresultat sätt ju utifrån framträdanden och andra redovisningsformer så då kommer ju bara delkursens betyg upp, så vitt jag har förstått.



Sätts kursbetyget utifrån ett tentaresultat brukar både kursbetyget och tentapoängen att redovisas. Det har det i alla fall gjorts för mig under mina två år här.

2008-10-21 @ 18:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback