Dagens positiva och negativa sidor

Den här veckan (idag och imorgon) har jag fått jobb. Även om dagen på jobbet började 06 - och jag gick upp 04:30 -  var jag väldigt glad när jag vaknade upp :)

På Biltema sprang jag runt mellan informationsdiskar (vilka brukades för att leta upp rätt hyllor), vagnarna med plockvarorna och kunder som ville veta var olika saker låg. Eftersom det var min första dag visste jag knappast mer än de men min vänlighet ingav ändå viss tilltro hos dem :)

Hemresan var i 17-gradig värme och jag var väldigt glad. Efter en visit på MAXI, för att köpa mjölk, vände tillvaron. Den vände helt upp och ner - både på mig och min cykel! Mina gykeltrampor ville inte (friktionsmässig) sammarbeta med mina arbetsskor och ett par hastiga tramp i samband med en sväng resulterade i dessa bildbevis:





Förutom ett par skrubbsår till har jag en värkig vänsterfotled och en stel och smärtande högerhandled :)

Vi hörs imorgon!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback