Onsdagen ledde till sådan torsdag

Onsdagkvällen:

Igår klockan 19 hade jag tagit mig till "sockerbiten" där den sedvanliga förfesten var. Förutom ett glatt humör tog jag med mig en 1,5-liters flaska Passionsfrukt. Bortsett från de vanliga "språkrelaterade" studenterna + eventuella vänner till dem var även några utbytesstudenter och två MFP:are (studenter på Marknadsföringsprogrammet) där. MFP är, för övrigt, min
bloggkamrat Emilies program.

Kåren, hade för ovanlighetens skull, stora dansgolvet öppet och det rådande pirattemat var väl representerat - både bland gäster och i lokalens dekor! "Stora dans" hade en platå i mitten och på scen stod en DJ som, förutom laserljus, hade en vit duk bakom sig som visade en piratfilm från en välkänd trilogi! Detta var, som vi studenter brukar säga, mycket spexigt!

Onsdagsnatten slutade med att jag sov med två polare i en lägenhet till vår gemensamme vän (som själv ej var hemma).

Torsdagen i punktlista:


  1. Uppvaknande klockan nio med två vänner på ett madrassfritt golv. Min t-shirt var min kudde och jag, samt ena vännen, delade en kappa som liggunderlag...
  2. Cykling i ösregn för att skjutsa ena kompisen, på min bmx fotpinnar, till hennes föreläsning.
  3. Missande av sin egen 9:15-föreläsning på grund av dyblöthet, trötthet och hunger.
  4. Upphängning, i duschrum, av allt blött man haft på sig, intagning av frukost och fortsättning av sömn.
  5. Cykeltur till elektronikkedja för att köpa senaste Läderlappenrullen på blu-ray efter erinran om att den var snorbillig där.
  6. Köp av tre andra filmer för att väga upp brist på sökt film.
  7. Tvättning av kuddar, täcke, kläder, fiberdukar, vändning av säng, diskning, dammtorkning och upprensning av saker varvat av TV-tittande, nätsurfande och matintag.
  8. Bloggande för att sedan ha nöjet att bädda nytt, kvällsträna, äta, diska klart och sova!
God natt, gott folk!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback