Terminsstart VT-09

I måndags började terminen officiellt på Högskolan i Halmstad. Jag hade två introduktioner (i Engelska 31-60 och 61-90) och en grammatikföreläsning (Spanska 1-30) att gå på. Jag har gamla delkurser att ta igen och nu, den sista terminen, är det sista chansen att knyta ihop säcken. Jag rekommenderar varmt att hänga med från början :)

Första introduktionen var klockan 10:15 och jag kände igen hälften av kursarna från mitt och andra program på sektionen. Efter att ha fått schemat och registrerat mig var det dags att vänta på nästa introduktion. När vi går in på C-kursens introduktion är gruppen något mindre än den var på B-kursen på hösten. De bara en är ny i gruppen. Läraren som hade introduktionen var densamme som på B-kursens. Jag har blivit ett bekant ansikte på många kurser med åren.

Under våren kommer jag att läsa C-kursen i Engelska B tillsammans med delkurser ur Spanska, Allmän språkvetenskap och Engelska B. I praktiken är jag då registrerad på fyra huvudkurser - vilket motsvarar studier på 175%. Välkommen till verkligheten!

Inatt fick jag studiemedlet. Jag har valt att få alla besked elektroniskt på
CSN:s hemsida och lämnade därmed in studieförsäkran elektroniskt. En vän i Göteborg fick sina pengar i måndags, jag inatt och en klasskamrat har ännu inte lämnat in sin studieförsäkran. Såhär i början av terminen är utbetalningstiden beroende av många faktorer och kan den därför variera från student till student.

Förra veckan hade kanske inte alla installerat sig i Halmstad, efter lovet, så Kårpuben var inte direkt fullsmockad. Denna vecka borde alla  vara här, men eftersom alla kanske inte fick studiemedlet inatt kan det vara som så att folk väntar till nästa vecka med att gå ut. Den som är där får se :)

I helgen kommer lite vänner från hemtrakten hit och förhoppningsvis får jag också ihop en glad samling Halmstadvänner för mina planerade sammankomster. Band of Brothers-maraton, fest och utång är planerat!

Sov så gott!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback