Semestertripp

Det blev en kort sejour nere i Malmö. Åkte i tisdags morse och kom hem i onsdags kväll. Trots den korta tid jag hade till mitt förfogande så spenderade jag den bra. Under tisdagen vandrade jag och mina vänner runt i Malmö och insöp den festivalkänsla som fanns längs gator och torg i form av olika stånd med alltifrån internationell mat till bokfynd. På kvällen var det tänkt att vi skulle svänga våra lurviga ute på ett dansställe, men det olägliga återkommande regnovädret i kombination med trötta kroppar höll oss inne.


På onsdagen bar det av till härliga Köpenhamn. En snabbvisit för att inhandla lite alkoholhaltiga drycker till kvällens begivenheter var det tänkt, men en promenad längs Ströget resulterade inte helt oväntat i några klädbutiksbesök. M.a.o. kom vi tillbaka till Malmö med både sprit och kläder i påsarna.

Kvällsplanerna att festa i Malmö ändrades hastigt som lustigt p.g.a. kommunikationsproblem oss emellan. Vi bestämde gemensamt istället att dra upp till Västkustens pärla Halmstad och se vad utelivet kunde erbjuda oss där. Tyvärr liknade centrala Halmstad mer en spökstad än en turiststad när vi klockan ett svängde in på Storgatan. Inget av de större dansställena var öppet och vi fick med en smula besvikelse i våra ansikten och med regnet piskandes i håret lunka hem till min lägenhet.


Dagen därpå, alltså igår, begav vi oss upp på stan och njöt av varsin panini och kulglass från
Hello - take away. Mycket stimulerande för smaklökarna blev betyget från oss alla tre. Innan det var dags för två tredjedelar av sällskapet att bege sig av från Halmstad drog vi nytta av det på sistone lite ovanligt soliga vädret genom att ta en tur ut till Tylösand. Äntligen! Jag som har längtat hela sommaren efter att få leka i havsvattnet, så himla gött! En klockren avslutning på en minnesvärd liten semestertripp. Mest minnesvärt var att jag fick spendera den med några av mina käraste vänner. Vänner som jag inte träffar så ofta sedan vi alla flytt Örebro.


/Micke


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback