Tentaångest

Nu är den här.
Ångesten fyller hela huvudet, själen, tankarna, hjärtat, livet.
Hemtenta är det som gäller och detta är en form av examination som jag faktiskt föredrar, men ändå är de här. Nerverna, svettningarna, oroligheten. Har jag fattat frågorna rätt? Vet jag vad jag snackar om när jag trycker ner orden på dataskärmen? Kan jag förankra detta i kurslitteraturen? Och åh, vad gott det vore med kaffe...
Tankarna är inte snälla i det här skedet. Dom snurrar, snurrar och snurrar. Dag och natt.
Denna fredag hade jag tänkt att komma igång ordentligt, men jag vet i ---. Ska i alla fall ta en paus nu för att ta cykeln mot Flygstaden och jobba lite. Stålar är ju tydligen viktigt i vårt konsumtionssamhälle...

Ha nu en riktigt trevlig och ångestfylld helg!

/Elin, som dagen till ära kommer att matcha örhängena med den röda arbetströjan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback