Lena på Bråkmakargatan

Helgen var krävande och givande. Lönehelg, underbemannade, varm temperatur och varenda människa vallfärdade till köpcentrum där jag jobbar för att köpa glass. Konstigt det där, stå bakom kassan och längta ut, längta bort och serva de som väljer att klampa runt i affärer frivilligt där det inte finns någon luft. Jag har en teori om att människor som springer på köpcentrum är gnälligare och mindre tålmodiga än de som går i affärer på stan. Troligtvis på grund av det lilla syre som finns att förvalta inomhus, ljudnivån och trängseln.

En otrevlig kund fick mig att se rött och jag hade lust att bråka, men höll igen.

Helgen var tjejkväll med knytkalaskänsla. Käkade bland annat fruktsallad, halloumisallad och vegansk cheescake. Det är tredje året i rad som just denna tjejkväll äger rum och vi brukar leka finurliga lekar som gör att vi lär känna oss själva och varandra bättre.

Genom lekarna kom jag fram till att:

Om jag vore en färg så skulle jag vara grå med röda ränder.

Om jag vore en tidning så skulle jag vara Ordfront med längtan mot Vagabond.

Om jag vore en sagofigur skulle jag vara Lotta på Bråkmakargatan.

Om jag vore ett vist citat så skulle det vara Per aspera adastra.

Om jag skulle tatuera mig så skulle det vara på höften och det skulle vara ett mantra som stod för en strävan mot bättre ting.

Om jag önskade mig en framtidsvision i form av ett enda ord så skulle det vara medkänsla.


Jag utelämnar motiven bakom mina val. Fritt att tolka som ni vill:)


I skolan är det fullt ös, hinner inte lämna in en rapport förrän det är dags för en ny. I dag hade vi kursen träningslära och undersökte då fenomenet snabbhet och styrka vilket resulterade i snabba sprinterlopp i idrottssalen. Jag kunde inte riktigt hålla mig, så även om jag inte borde springa så gjorde jag det ändå. Kände mig lite levande, det var värt det.


Avslutade kvällen med spinningpass och rapportskrivande. Nu är det dags för min sista stretchsession innan läggdags. Undra ens om det blir ett annorlunda resultat? Jag känner mig i alla fall inte lika stel längre, så något bra har ju kommit ur detta.


I morgon är det fest. Alla studenter ska visst spritta omkring, säger de som försöker övertala mig att göra desamma. Det är ju Valborg...


Minifråga: Vad är din framtidsvision/utopi i form av ett ord?
/Lena   


Kommentarer
Postat av: Elin

Harmoni

Postat av: Marie

1984-Storebror ser dig

2008-05-15 @ 14:25:03
Postat av: Lena

Ha ha, så du har hittat hit också Marie med dina mörka visioner;) Du ska ju snart bli soc-tant, kan du inte ha lite ljusare uppsyn:)
Omvända roller tihi
Le

2008-05-17 @ 12:03:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback