Mat...är ett måste!

Idag började jag dagen med att vakan upp i en, så gott som nybäddad, säng. Igår rengjorde jag hela lägenheten, och som grädde på moset bytte jag till mina blå satinlakan :) Uskönt, sov jag inatt.

Efter dusch och en koll på termometern (och ut genom fönstret) bestämde jag mig för att dra ut och plugga i solen. Jag öppnade fönstren, ställde mina dracenor (drakblodsväxter) i fönstret och drog ut. Tänk att det var 1,7 grader varmare där ute än inne i min studentlya :)

Tyvärr var det inte så vindskyddat där jag låg. Efter cirka 30 minuter av hemtentaplugg begav jag mig in igen. Jag ringde Sturegymnasiet och Aspero för att boka in klasspresentationer och kampanjtider å mitt politiska ungdomsförbunds vägnar. Det gick bra :)

Jag började få bråttom, men märkte inte detta förrän klockan var lite i två. Min buss gick 14:09. Planen hade varit att jag skulle äta innan, äta på jobbet runt 17 och sedan ha ork att gymma på
Kårgymmet. På grund av min dåliga koll på tidens gång var jag tvungen att göra dåååliga kompromisser. Jag hann inte äta hemma, och eftersom jag inte hade kontanter på mig, och tiden var knapp, skulle jag heller inte hinna inhandla någon snabbmat. "Lösningen" blev att slänga ner 1 deciliter havregryn, tillsammans med ett halvt kryddmått salt, i en lunchlåda. Denna lade jag sedan ner i en fryspåse - tillsammans med ett decilitermått. Sedan var det bara att springa till bussen. Att träna efter jobbet var det inte tal om.

Under resan började jag inse att jag itne skulle klara mig till fem på frukostenergi. På jobbet kan man inte köpa mer än godis och dessutom hade jag inga kontanter till automaten. Jag gjorde ett hastigt beslut
efter en blick på klockan. Burken med mina gröt ingredienser åkte upp på bordet och jag hämtade en sked och ett glas vatten. Det fanns inte tid till att tillaga något i mikron... Havregrynen åkte - saltade som de var - ner i torrt skick. Jag sköljde med vattnet. Det var inte gott, men det räddade min eftermiddag.

På den senare rasten drack jag en dubbel kopp varm choklad (äntligen hade fått reda på att kaffeautomatens innehåll var gratis :D) och det blev ännu en sådan under andra delen av mitt arbetspass. DAGEN VAR KLAR!

Nu sitter jag ock knåpar ihop de sista raderna innan det är dags för min kvällsträning.

Nana gôtt!


Med vänlig hälning,

Tapio

P.s. Missa för guds skull inte Kåren på onsdag! Det är rocktema på lilla dansgolvet, i klubben är det VIP-bar (med finklädd severingspersonal) och, inte att förglömma; det är Valborg OCH första kåren efter CSN!!! D.s.

Kommentarer
Postat av: Jocke

Det är ju lite mer än så på onsdag :P

2008-04-29 @ 10:41:32
Postat av: Tapio

Jocke: Gym, menar du?

2008-04-29 @ 11:46:54
Postat av: Tapio

Haha. Valborg ^^ Sorry jocke, jag var trög :p lägger in det i inlägget;)

2008-04-29 @ 13:07:13
Postat av: Jocke

Haha tänkte väl det ;)

2008-04-29 @ 16:55:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback