Uppåtgående kurva :)

Fredagen startade inte så bra... För det första fick jag inte in första halvan av hemtentan (hade på mig till 12:00). För det andra fick jag tillbaka en bröstsmärta som har haft i vågor under en månads tid. Jag pratade med min tjej, ringde sjukvårdsupplysningen för att sedan bli lotsad till vårdcentralen. Väl där blev jag undersökt både genom allmänna frågor och tryck mot olika delar av överkroppen.

Jag har en inflamation i bindväven på bröstbenet (mellan mellersta och övre delen). Förmodligen fick jag den när jag förde (eller nästan tappade) skivstången, lite väl snabbt, ner på bröstkorgen på bänkpressen. Eftersom lungorna (och där med bröstkorgen) rör sig hela tiden kommer det att ta en månad att läka. Jag gillar inte värktabetter och hatar att inte få träna...så jag bävade för vad undersöknigen skulle resultera i.

Efter diskussion med läkaren övertalades jag att ta lite diklofenak (i anti-inflamatoriskt syfte) och att inte överanstränga bröstkorgen. Att få träna och att äta medicin som motverkar själva skadan (och inte bara döljer smärtan), det är min melodi :) Det är bara synd att jag inte kollade upp det för en månad sedan...och att jag, dagen innan, hade varit "duktig" och gått till Apoteket och lämnat in just sådan medicin som ordinerades på fredagen.

Igår var det parad genom centrum med massor av studentoveraller. Vi skulle marknadsföra nollningen. Tro att folk blev förvånade när en studentkolonn iförd färgglada, och ack så fulsnygga, overaller skred runt och ljöd av 2006 års maskotsång. Nollningen är en av årets stora höjdpunkter :)

Senare på kvällen hittade jag och tjejen jättebillga biljetter från Stockholm och hit i sommar! 214 kr för att åka tåg från Stockholm till Halmstad och tillbaka :) Resan tar mindre än 5 timmar per väg också :P Det känns betryggande att vi kommer att kunna spendera minst tre veckor i sträck tillsammans.

Idag vann Kimi Räikkönen lugnt i Spaniens GP (Formel 1), AIK vann mot Gefle (efter en svacka) och IFK Göteborg fick spö i helgen av Ljunskile! Livet leker igen :D

Nu ska jag avlägsna mig från datorn.

Ha det bäst!


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. Imorgon blir det 21-22 grader i Sveriges somrigaste studentstad - Halmstad!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så du ska inte hänga med till gymmet på en månad då lr? Eller fick du det? Jädra skolkare i vilket fall som helst ;)

2008-04-28 @ 19:02:47
Postat av: Tapio

Klart jag ska :P pratade om i sommar :P o då ska jg gymma.

jag kämpar med en hemtenta, kära Jocke, coh hade dessutom jobb idag.

Gym på ons :)

2008-04-28 @ 19:37:59
Postat av: Jocke

10 på onsdag till å med :)

2008-04-28 @ 23:13:49
Postat av: Tapio

Deal :P

2008-04-29 @ 00:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback