I dimman

Dags att sova, är inne på min fjärde dag av den dimma som följer av att arbeta tio dagar i sträck.

Det händer inte mycket då.

När man jobbar varje dag.

Undrar när jag ska ha tid att sätta mig med det arbete som ska lämnas in för kajakkursen.

Tid för att läsa kurslitteratur?

Kanske är det meningen att man ska vara helledig under den tid man studerar?

Antagligen.

Har inte ens hunnit lyssna på radio, min favoritsyssla.


Väntar på solen liksom.

La mig på stranden idag och powernappade efter jobbet.

Vaknade av att änderna nibblade på mina tår.

Cyklade hem.


Och nu har jag suttit och letat resor på nätet.

Inte för att jag direkt har råd.

Inte för att jag direkt har tid.

Mer direkt för att jag gillar att drömma.

Minitanke: Undrar om mina tår ser ut som smulor?

/Lena

 
Majbilder från ett soligt Tylösand - jag längtar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback