Jobb, träning och datorspel

Sedan mitten av förra veckan har jag bara sysslat med tre saker. Jag har jobbat, tränat och spelat datorspel. Jag gjorde också ett försök att läsa ltie i en bok, inför en kommande hemtenta, men jag vågar inte hoppas för mycket än.

Efter att jag hörde att ett av mina favoritspel börjar närma sig en tredje generation var det dags att putsa den andra och se om takterna finns kvar. Så nu sitter jag om kvällarna och nätterna och dräper larver, spindlar, mumier och smådjävlar. De första två kvällarna fick offra fyra och en halv timma vardera till detta nöje :)

Nu lyckas jag avgränsa mig till bara några timmars spelande. Det är bra både för nattsömnen och för spelupplevelsen. Jag vill ju inte bli klar för fort med spelet!

Gymmandet har inte gått perfekt, men det artar sig. I torsdags var det dags för första
cooper-testet på två månader (om inte mer). Av allehanda själ har jag skjutit på detta och nu kom ögonblicket jag hade bävat för. Skulle jag orka? skulle jag vika under för lätt? eller skulle jag eventuellt spy?

Efter 4-5 minuter på löpbandet var jag övertygad om att jag inte skulle klara det. Jag började tänka på törst, håll och huruvida jag borde ha stretchat/tänjt musklerna innan. Men sedan erinrade jag mig om att det alltid känns så här; att det värsta var ungefär halvvägs. Lyckligtvis nog hade jag rätt :) Genom att motivera mig att bara ta nästa minut, och konstiga resonemang om hur långt det var i minuter till en viss annan minut från slutet, lyckades jag pressa mig tills slutspruten! I sista sekund hoppade jag med benen åt sidan från bandet. Sedan bar det, vinglande, iväg till en madrass där jag klatchade till som den svettpöl jag var.

Dagens löptest blev minst lika jobbigt, men jag motiverade mig till slutet genom att intala mig att det måste vara lättare denna gång än förra...vilket det inte var.

Jobbet flyter på. Den senaste veckan har jag gått hem en timma tidigare varje dag. Även om jag har gått runt och dammsugit till höger och vänster, så fort det har funnits för lite att göra, har jag inte fått dagen att sträcka sig ända till 19.

Jaja. Imorgon ska det gymmas igen. Det är därmed dags att kvällsträna och sova nu!


Sov gott!

 
Med vänlig hälning,

Tapio

P.s. Jag läste på HH:s hemsida att det numera finns bostadsgaranti för nya studenter! Till er det berör kan jag verkligen rekommendera att kika på det - innan 20/7-2008! D.s.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback