Älskvärda onsdagar och knasigt folk

Håller på att packa för min tripp till Malmö. Bussen går om två timmar, bäst att rappa på.

En av mina vänner tar examen i Lund, så jag ska dit för att fira och givetvis droppar jag förbi ytterligare fina vänner i Malmö.


Jag fullkomligt älskar onsdagar!

Onsdagar är den dagen jag får mest gjort på grund av att jag lyckas ta mig upp klockan sex för att gå på spinning.

Klockan åtta speedade jag igenom Ica Maxi i jakt på billig veggomat.

Halv nio var jag på högskolan och fyllde i min kära lilla lönelapp som känns behövlig i junitider.

Klockan nio var jag hos sjukgymnasten.

Kvart över elva satt jag på Västra stranden redo för sol och bad.

Riktigt schysst att hinna så mycket innan de flesta inte ens har vaknat.


I dag har jag tänkt på äldre människor och hur otrevliga de tycks vara (i alla fall mot mig).
Under många blogginlägg så har jag tänkt skriva detta men tyckt att det kanske skulle låta för negativt.
Men nu har jag samlat på mig tre episoder.


För några veckor sen cyklade jag från Ica Maxi och mötte en äldre man på cykel. Han skrek jävla idiot, det är högertrafik här fattar du väl! Trots att han var den som mötte mig på min högersida - för han körde om en gammal kvinna som gick på fel sida. Vad skulle jag gjort? Svängt in i staketet?

Ännu längre tillbaka, någon månad sen kanske, hade jag bråttom in på vårdcentralen och såg inte den gamla mannen med käpp som kom ut från hissen bakom mig. Jag kastade upp dörren och slank in till kassan.
Efter mig hör jag ljudet av en automatisk dörröppnare och orden, jävla kossa!

Jag fattade verkligen inte att det var sant, jag hade ju inte sett honom. Kände mig ledsen och kränkt.

Idag var jag på Hemköp och handlade. Gick bakom en gammal man som behagade snyta sig på det sättet som vissa människor gör när det inte finns något papper. Alltså ena fingret mot ena näsborren och blås ut... läs, han gjorde de inne i butiken!!!

Jag sa: fy vad äckligt!

Men det kanske var tur att han inte hörde mig.


Jag vet inte vad jag ska säga, skriva eller tänka. Jag undrar egentligen varför människor är så arga.
Okej att pensionen är krass men det är studentpengarna också.

Så där ja, luftat lite.


Minilycka: Lillsemester i Malmö

/Lena


Kommentarer
Postat av: Anonym

Testa att googla 'elaka pensionärer'
Tro mig du är inte den enda bloggaren som kommit i kläm när denna blåhåriga folkgrupp drar fram.
Nog ingen bra ide att ta upp någon kamp mot dom dock.
Vi snackar om bitterhet som är så vältränad att man kan nog jämställa dom med kommandosoldater

2008-06-05 @ 13:34:34
Postat av: Tapio

Men bli inte bittra om någon pensionär är bitter mot er! Går vi (unga) och tar sådant med en klackspark så kommer framtidens pensionärer (vi) att var mycket hjärligare mot kommande generationer :) bitterhet kan lätt sätta igång en dominoeffekt...

2008-06-05 @ 18:49:02
Postat av: Lena

Ha ha... nä det blir nog ingen större kamp mot de blåhåriga förutom att jag ibland skriver vad jag är med om då och då.

Ska definitivt googla:)



Tapio - I all ära dominoeffekt, jag förstår vad du menar, men jag tycker väl att jag förtjänar respekt oavsett om det är från män, kvinnor, gamlingar etc.

i samhället. Att generera bitterhet är illa, men om ingen belyser probelmet då tillåts det ju bara att fortsätta existera.

Men jag hänger med, kanske kan man möta bitterhet med något annat avväpnande... men det är riktigt svårt.

2008-06-13 @ 18:51:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback