Olyckor kommer i tre... eller typ åtta?

Det började med en hoppspindel.
Ja en sådan där spindel som hoppar om man kommer den för nära. Jag vaknade i morse efter att jag försovit mig till dagens alla aktiviteter och skulle stänga fönstret, där satt den fulingen.
Jag försökte putta ut den med en papperslapp, men så klart så skuttar den in, rakt på pappret och ner i min säng.

Jag skrek. Hoppande spindlar är mer opålitliga än vanliga spindlar. Just nu är jag inte sugen på att krypa ner i sängen, om man säger så.

Den hade minsann håriga ben.


Sen var det sjukgymnasten.

Efter fyra månaders stretching så behagar min sjukgymnast informera mig om att jag stretchar fel, fast jag vet att det är han som har visat mig fel. Han har till och med hjälpt mig i omgångar med just den stretchen, han har gång på gång visat hur jag ska göra den rätt.

Och idag så säger han:

Den där stretchen gör vi inte här, du gör fel! Du ska ha bandet under hälen och inte under tårna.

Wohooo, så kan det gå när man har en sjukgymnast som knappt hälsar på en när man kommer, än mindre pratar med en eller visar hur man ska göra.


Stressade hem för jag skulle möta Elin på stranden. I all hast tappade jag ut den enorma flaskan med rapsolja som jag köpt av ekonomiska skäl. Kladd över hela golvet, inne i skafferiet och på väggen. Mmm så glansigt det blev. Rätt svårt att torka upp olja kan jag säga.


Slog blocklåset till cykeln rakt på skenbenet. Ont.


På Statoil ville jag springa in och köpa en pepsi max som kall förfriskning till beachen. Fanns det pepsi max?
Nix, och för det som känner mig vet att detta är en smärre katastrof:) För det går verkligen inte med annan cola light-läsk. Endast i nödfall.


Jag visste dessutom att ta med sig choklad inte var en hit i värmen, men jag gjorde det ändå (för jag kände för att tröstäta)

Det slutade med att jag och Elin slevade i oss rinning mörk chokladsörja med sked.


Brände mig också.


Som sagt det började med en hoppspindel. Och slutade med att jag nu ligger strandad i soffan med rosa hud i en trettiogradig varm vindsvåning.

Så där ja, nu har jag fått skriva av mig.

Dagen blev ändå skön, varm och mysig med trevligt sällskap i solen på Västra stranden

Man brukar säga att olyckor kommer om tre, men jag vet inte.


Minivärmeslag: Andas ytligt för att undvika svallningar.

/Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback