Barfota utan strumpor och skor

Pollennäsa, pollenögon, det är varmt och pollentrakasserierna är i full gång.
Jag är fortfarande i Jönköping, snubblar runt i ledighet och försöker undvika det lite molande besväret som heter plugg.

Snart tentor igen. Ärligt talat så vet jag inte ens vart jag ska börja, det känns som de båda kurserna flyter in i varandra. Så mycket stenciler att jag nu ångrar min "hakuna matata-inställning" då det gällde att strikt planlägga och häfta ihop varenda papper.

Kaos, men det är ju inte ovanligt.


Jag har haft en mycket trevlig helg, fylld av sol (mitt första myggbett), musik (Popadelica) och vänner (de finaste och efterlängtade)

Två dagar i rad har jag åter kunnat införa mina saknade morgonpromenader, vilket jag bittert fått ångra.
Nu hjälper inte compeed längre och barfotatassande är det enda som mina trollfötter tycker om.

Har läst att hippietrenden är här så det är lika bra att löpa linan ut;)


Besökte mina föräldrar i eftermiddags. Pappa fyllde år, han fick gula rosor som var rättvisemärkta och en påse Werthers original (fast sockerfria). Hur de nu kan vara original när man ersatt sockret med sötningsmedel?
Kände mig lite givmild.

Men kanske inte lika givmild när jag fick en hel kasse med mitt årliga socialbidrag från mamma, innehållande alla tänkbara nödvändiga husliga saker, som man kan behöva som studerande och stekta ägg i en matlåda.
Tror alltid att jag ska leka student - det lönar sig verkligen:)


Mamma hade även lärt sig taktil massage i dagarna och behövde någon att öva på.

Jag offrade mig.


Minicitat: People always look better in sunshine (SoKo)

/Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback