D-vitaminboost och namnlösa tår

Kvart i sex ringde mitt alarm, vilket betyder en mjuk slinga av boktipsets melodi.
Det är helt otroligt vilken kick jag får av att vara ute och traska när ingen annan är uppe.
Solen nyvaken, syrendoftssensationer, varma luftströmmar och sniglar att hoppa över på stigen.

Jag struntade till och med i att mina förökande skavsår bakom, under och över fötterna hade funnit ett nytt ställe att irritera - under ringfingertån, eller vad den nu heter.

Finns det namn för tårna? Det borde det göra.


Jag måste allvarligt ge mig själv cred för att jag suttit inne i skolan hela dagen med diverse projektarbete när solen stått högt. Jag var dock tvungen att sitta med ryggen mot fönstret för att inte låta längtan ut, påverka mina studier.

Men i morgon, oj oj oj. Då är det min tur att vara ledig och vara närmast solen.

Jag förutsätter att den bästa bunkern på Tylösand är min och där ska stekas, halvsova i värmen med öppen mun, multiplicera fräknar och kanske till och med tentaplugga lite.


I kväll var jag på födelsedagskalas/grillkväll på Östra stranden. Avancerade grejer, egenrostade frön, marinad till quornbitarna, halloumiost och givetvis mörk choklad till efterrätt. Jag hade en alldeles egen "matTina" som gjorde det åt mig också:)

Skulle jag själv få för mig att grilla skulle det antagligen bli en, låt mig se... en grillad proteindrink, toppad med mörk choklad. Inte direkt påstått att jag är huslig.

Avslutade kvällen med charader, riktigt kul. Svårt att förklara ordet matberedare utan att säga något dock.

Av någon konstig anledning så lyssnades det på Metallica?


Dags att sova och förbereda kroppen på all D-vitamin som ska attackera den.


Miniförslag: Dummen, pektå, långtå, ringtå och lilltå

/Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback