Jetlag:ad

Kan man få jetlag inom samma tidzon? Det kanske bara heter reströtthet...

Jag åkte i lördags upp till min kära Johanna. Medan jag väntade på henne hann jag springa runt och leta efter ett öppet ATG-ombud, träffa på några av Halmstads utbytesstudenter (som skulle till Finland), nästan krocka med en nätbekant till mig (som jag aldrig sett förut i verkligheten ) och gå vilse :)

På väg upp stressade jag runt i Göteborg under de tio minuter jag hade på mig mellan bussarna och lyckades glömma min jacka på första bussen. Vem hade anat att jag skulle åka till Stockholm...medan min jacka skulle till Oslo?!! Tyvärr gick det inte att ringa hittegods under helgen.

Det blev ingen fotbollsmatch för mig i huvudstaden. Resultatet för AIK blev bra ändå :) Jag solade istället med Johanna, hennes syster och deras klasspolare. Tyvärr blev johanna lite skållad...

Det tog mig nio timmar upp och nio timmar ner. Bussresandet tär på piggheten. För att klara den sista timmen hem (från Helsingborg till Halmstad) investerade jag i en 88:a och en 350 grams påse Gott & Blandat.

Nu ska jag försöka sova...bort sogen av en storförlust för Finland, i hockey, mot Kanada.

Nana fint!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Jo

Varit en underbar helg älskling.

Postat av: Jocki

Har du gjort Litteraturhistorietentan, ditt ägg? :P

2008-05-13 @ 13:19:00
Postat av: Tapio

Jocki: Nej. Det blev inte så. Sjukt glad att jag klarade Språkvetenskapstentan dock :)

2008-05-14 @ 13:53:41
Postat av: Tapio

Jo: Ja! Ser fram emot sommaren :)

2008-05-14 @ 13:54:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback