Knipsar gräs med tårna:)

Lycklig för att min cykel faktiskt stod kvar vid stationen när jag kom tillbaka från Jönköping.
Man kan ju säga att jag inte riktigt hade koll på om jag låste fast den ordentligt när jag sönderstressad kom till stationen med pollenblöta kinder i fredags.
Squinkade hem i kväll under rosa himmel och kände mig nöjd.

Packade upp bikinin som jag fick gratis med en viss tjejtidning, den passade inte så klart, men vad hade jag väntat mig?
Överdelen var gjord för enorm plastkirurgi och underdelen skulle jag kunna använda som väska... ehh, ja ni fattar.

Just därför köper man bara sådana där eländiga tidningar när de ger bort gratis pocketböcker och gratis filmer. Men jag glömde bort det i ett svagt ögonblick när jag inte hade något att läsa på tåget.


Firade en kompis i går kväll som fyllde tjugofem, tryckte i mig en halv pizza och jordgubbstårta till efterrätt.
Rullade efteråt ut från matstället och mådde som jag förtjänade.

I dag har jag haft en riktig sommarlovsdag.
Gick en lång promenad på morgonen, boxades rejält med alla hundkex i skogen och efter det så belamrade jag gräsmattan med tidningar, böcker, filt och drickbara saker.

Efter fem timmar i solen så var nyansen brunare, fräknigare och jag var nöjdare:)


Tror inte jag tänkte några smarta tankar direkt. Jag stirrade på flugor med genomskinliga vingar på min handrygg och lät tankarna komma och försvinna.

Funderade på hur jag skulle klara sommaren ekonomisk då det inte är katigt att vara student.

Funderade på hur man gör en krämig svampsoppa utan att behöva addera mjöl, kan man bara häva i matlagningsgrädde? (Jag har aldrig någonsin köpt detta livsmedel)

Funderade på hundar som hjälper sina hussar och mattar med sin diabetes, att det är coolt att det kan sniffa sig till lågt/högt blodsocker.

Funderade också på det jag läste att: Nötköttsproduktion skapar 17 kg koldioxid och grönsaksproduktion skapar 0,1-0,7 kg koldioxid. Ja ni kan säkert sammanfatta poängen själva.

Miljöfunderingar  och annat hade jag alltså medan jag knipsade av gräs med tårna.


Helt enkelt, inget storartad hände på gräsmattan.

Jag bara var.

Sommarlov typ:)


Minilycka: Hundkexdamm på byxorna
/Lena


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback