Softar runt

Jag är totalt upptagen med att vara ledig. Jag gör inget storartat eller vimmelkantigt.

Jag bara är.

Luktar på syrenerna på morgonpromenaderna samtidigt som små flygfän attackerar och landar i ögonen och munnen. Forgive me little creature.

Ligger däckad på filten, läser några ord ur Doris Lessings bok som jag fick i julklapp, sover lite, läser några ord till, kliar mig på armbågen och räknar ut att jag får leva på i snitt hundrasextio kronor om dagen till juli. Kanske inte låter så illa, men det är det.
För det är meningen att jag ska åka till det vackra Frankrike i en vecka och då behöver man äta väl och leva väl. Eller ja, i varje fall äta och leva.

Funderar allvarligt på att skrapa ihop pengar genom att sälja kläder på Loppis och panta flaskorna i garderoben.



I kväll har jag dock släpat mig bort till en trädgård nära högskolan och firat en klasskamrat. Snacka om kalas. Aldrig sett så mycket tårtor, kakor och bullar - i alla fall inte ur en studentkassas synvinkel. Lurar på om hennes mamma är inblandad i det hela.


I morgon firar Halmstad högskola 25 år, ett riktigt galej ska det bli. Själv funderar jag på om jag ska dyka upp, jag är för närvarande uppbokad på spinning med projektor och livs levande bildspel från Österlen. Men för er som vill gå eller redan har bestämt, kolla in: http://www.hh.se/omhogskolan/hogskolanfirar25ar.4031.html


Hade tänkt att jag skulle lägga mig i tid i dag men som läget är nu så har min kära granne en oförberedd fest.
Just nu sjungs det "klappa händerna när du är riktigt glad" på balkongen som är en och en halv meter under mitt sovrumsfönster.

Alternativen är: Sitta uppe och hoppas på att festen dör snart, eller sova på soffan för att lindra ljudnivån.


Jag funderar vidare medan ögonlocken vibrerar.


Minilycka: Någon skriker med målbrottsstämma i trappuppgången att de ska dra till stan nu. Hoppas:)
/Lena  


Kommentarer
Postat av: Elin

Men kom å ät då!
Klart man ska gå på Högskolan 25 år (ja, om vi lyckas få in alla som ännu inte har biljett vill säga...)

Så om jag/du har tur så kanske vi ramlar på varandra i vimlet, så kanske jag kan få kolla på dina skoilägg igen ;)

Postat av: Lena

Ha ha... ja jo, jag har en biljett - men dock en köttbiljett - alltså inte veggo.
Åh jag ska faktiskt ha sandaler idag:)
Kanske ses, jag tänker på det.
Tjo

2008-05-30 @ 10:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback