Halmstad here I come!

Antagen - yes!

En våg av lättnad, pirr i magen och glädje sköljde över mig, och efter några minuter fick man beskedet att Rutan (min partner in crime/f.d klasskamrat och eviga följeslagerska) också kommit in - Nu är det klart, bestämt, no turning back.

Jag ska flytta till Halmstad! - Från Sveriges största stad till den 22:a största staden, från öst till väst, från asfalt till rapsåker, från Orup till Gessle....


Men, det var väl ganska väntat ändå, egna poängen låg ganska säkert över förra årets intagningsgräns, och studentlägenheten på Nyhemsgatan var redan fixad.


Samtidigt har det alltid känts som långt i framtiden, och mantrat "äh, det är ju en hel sommar kvar" har gått på repeat hittills.

Nu är det bara lite mer än en månad tills jag tar mitt pickåpack och drar till västkusten. Och nästa helg ska jag och Rutan gå på öppet hus för antagna elever på högskolan.

Förväntningarna är skyhöga; alla snygga brunbrända västkustkillar med solblekt hår, Per Gessle dygnet runt, det roliga studentlivet - framförallt nollningen, och självklart känslan av att ta ett steg vidare i livet. För om 3 år, då har man förmodligen en bachelor i marknadsföring, och den känslan kommer nog slå den stora förväntningen som man upplever för tillfället med hästlängder.


Marknadsföringsprogrammet på halmstad högskola - den 21 augusti kommer ni få träffa de två trevligaste, odrygaste och ödmjukaste Stockholmarna ni någonsin träffat! 
- För efter den dagen, kommer Halmstad aldrig bli sig likt igen!


Kommentarer
Postat av: Caroline

hej, i vilket hus bor du i? Jag ska flytta in på Nyhemsgatan 32 den 1.e sept. kram Caroline

2008-08-22 @ 21:38:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback