Dagen efter kåren + sockerkaka

Igår skulle jag på förfest på Nyhem och sedan på Kåren. När klockan var 17:40 tänkte jag, för en gångs skull, fråga i tid när grannen skulle till festen. Jag ville slippa gå själv. Svaret jag fick var "om typ 30 minuter". Då kände jag att jag knappast skulle hinna klä mig och städa här. Det gjorde i sin tur att jag, om jag inte skulle få sällskap, i så fall hade hur mycket tid som helst.

Med all tid i världen är det lätt hänt att fastna framför datorn. När jag väl fick tummen ur valde jag att städa riktigt ordentligt; det är väldigt skönt att komma hem till en ren lya. I badrummet tvättade jag taket, torkade av speglar, handfatet och vatten rören etc. I vardagsrum fick min fiberduk torka TV:n, datorn, mina sex fjärkontroller, telefonen och diverse ytor man sällan rör (men sällan torkar av).

Dammsugning och torkning var det sista jag genomförde innan jag drog ut. Klockan var då runt 22. Väl framme på Nyhem fick jag ringa en polare för att bli insläppt (det är så dags att jag lär mig koden!). "Jag har aldrig"-spelet var i full gång och det tog två varv innan folk förstod att jag ville/lät mig komma in i spelet. Vi drog ganska snart och min ryska freemover-kompis ringde för att bli uppmött.

Loungen var rätt full med folk men annars så var cafédelen ganska gles när vi kom. Det fylldes dock, senare, på ganska bra och trycket var högt! Det var nästan tur att de inte öppnade stora dansgolvet så att det inte blev för glest. Temat för kvällen var något i stil med 70-, 80 och 90-talsnostalgi. Många slagdängor blev det :)

Slutligen hamnade, sociala men och prataglada jag, i en konversation med en tjej från systerprogrammet. Efter att hennes vänner hade kommit ut, och vi slutligen avslutat var diskussion om vad olika spanska saker betydde, bar det av i en bil till en Eurostop för att köpa korv på macken. Som tur var fick jag sedan skjuss tillbaka en bra bit, medan halva gänget sov över hos en dem.

Idag har jag itne hunnit med så mycket. Det som tog mest tid, förutom slöandet, var att köa 1 h och 15 minuter utanför HFAB:s kontor för att få gratisbiljetter till deras julshow. Det var på håret att jag fick en biljett - trots att jag var där en kvart innan släpp. Vissa kom två timmar innan... Det andra tidskrävande jag har gjort idag var att baka en sockerkaka :)



Nu är klockan 02:46 och ska det natt-tränas och sovas.

Natti!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback