Valvaka...

Klockan är 05:44 och jag har föreläsning klockan 9 (akademisk kvart!). Det har valvakats nog nu och det är dags att sova...

Rapport om kvällen kommer imorgon (läs idag)!

14:01

Igår kväll satt vi ett gäng killar och tjejer (med olika favoritkandidater) och valvakade framför TV, dator och snacks. Vissa sov en del (framåt slutet), medan jag och några till pratade om allt möjligt och tryckte i oss godis/chips. Några direkta dispyter om valutgången hade vi inte och vänskapsbanden är intakta :) Vid halv sex pallrade jag mig ner till min egen lägenhet för att göra mig redo för sömn medan TV:n och datorn stod på...

Jag försov mig! Klockan var ställd på 08:00 - för att ge mig två timmar intensiv sömn  - men jag vaknade inte förrän 11:54! Det blir till att fråga om anteckningar från någon kursare och hoppas på att man förstår dem.

Jag blev precis intervjuad av två studenter i Lund som gör en kandidatexamen om bloggning (och företag/institutioner?). Kändes lite som att man som "kändis" blev uppringd av pressen :)

Ikväll ska jag testa kårens nysatsning Klubb Koncept. Det lät mycket intressant så jag chansade och köpte biljetter. Ikväll får jag se vad utslaget blir!

Nu måste jag komma igång med dagen. Ha det bäst!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer
Postat av: Jocke

Hur fan kan sömn vara "intensiv"!? :P

2008-11-05 @ 15:47:24
Postat av: Tapio

Haha. Det finns väl något som heter intensivsömn? Att jag försökte pressa ihop nattens sömntimmar till endast två måste ur det perspektivet tolkas som att jag försökte intensifiera de processer som kroppen annars tar sig igenom på 8 timmar...



Men ja, jag borde ha uttryckt mig annorlunda.

2008-11-05 @ 17:12:21
Postat av: Jocke

Du är ett ägg så jag förlåter dig ;)

2008-11-05 @ 17:46:42
Postat av: Tapio

Ägget accepterar.

2008-11-06 @ 18:30:48
Postat av: nicole

Tack Tapio för att du ställde upp på intervjuen! Guld värt och ett ex av uppsatsen väntar såklart på dig så fort vi är färdiga! Tack ännu en gång för dina proffsiga svar :) /Nicole och Maria -Lund studenterna

Postat av: Tapio

Nicole & Maria:



Tack själva för att jag fick delta :) Jag läser den gärna^^

2008-11-07 @ 21:19:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback