Kårkväll utan Kår...

Här får ni ett litet smakprov av kvällens aktiviteter...innan det "riktiga" inlägget kommer in imorn.



00:12
Jag hann inte till försfesten igår - och det var knappt så att jag hann i tid till gasquen! Planen var egentligen förfest, gasque, mellanfest och Kåren (+ eventuell efterfest). Eftersom jag letade julaktiga saker till min gasquemundering (efter att ha varit på gymmet) blev tiden hemma ganska knapp. Jag brukar vilja städa upp här hemma innan jag drar ut. Det e nämligen urskönt att ha det rent och en säng med nybytta lakan när man kommer hem. Att jag dessutom hade stekt en karrékotlett till att ha som nattamat var en bonus :)

Eftersom jag stod som gasqueansvarig fick jag se till att vara på gasquen lite tidigare än starten. Overallen åkte på, tomteskägget sprayades blått (eftersom det var tackgasque för nollningen och jag hade blått skägg som exstraffmästare), luvan snösprayades och glitter och skor sattes i en kasse innan jag gled i rullskridskorna. Att folk vände på huvet, tutade och kommenterade när jag åkte förbi i min mundering var kanske inte så konstigt :)

Gasquen, som hade "dirty lucia"-/jultema kom igång sent men var lyckad. Några polare var klädda i presentpapper och det fanns en och annan julgran bland oss också. Mellanfesten hölls i festlokalen på bottenvåningen  av "Sockerbiten" på Nyhem och förflyttades sedan till våning fyra. Kåren, som vi drog till först runt halv tolv, hade precis stängt (?!!!) när vi kom dit. Det var på tok för lite folk där för att ha öppet, så de valde att stänga. Detta var första gången på två år jag kan minnas att det har hänt. Att det inte kom många när det var veckan efter Oktoberfesten, veckan innan Hallweenfesten, under en tentavecka och tå dagar innan CSN är nog ganska logiskt ändå. Att det var just då vi hade gasque var dock inte så kul.

Festen förflyttades till hus 38 på nyhem, men innan det gjorde jag och två programkompisar ett besök på våning 22 i Trade Center. Vi hade en väldigt trevlig diskussion med väktaren medan han kikade på/läste in våra legitimationer (med någon slags dosa) i förebyggande syfte :) Hela äventyret fotodokumenterades självklart! Utsikten i från toppen är något speciellt på natten...

Festen höll på ett bra tag och när jag gick (runt halv tre?) var det runt tio pers kvar. Då hade vi hunnit berätta skämt, äta kladdkaka och popcorn och bara prata skit i allmänhet :)

Sov så gott, gott folk!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback