Mörkret är här...

Dagsljusets få timmar måste användas väl. Utnyttjar man inte dem blir det snabbt mörkt och det är svårt att hålla sig vaken medan man stirrar i böckerna...

Tyvärr fick jag inte in några pluggtips efter mitt förra inlägg. Fick dock ett samtal från programansvarige. Det känns ändå bra att det sker uppföljning, för då känner man att folk bryr sig :)

I onsdags var det Halloweentema på Kåren. Planen var inte att gå, men jag blev iväglockad till förfesten till slut. Några f.d. språkare kom på besök och bara det var ett skäl att ta sig till Nyhem. Jag, och en kille osm inte skulle ut, var de enda outspökade. Min fröklaring var att det var bättre att komma outklädd än inte alls - hans var att han var utklädd till sitt tisdags jag (på en onsdag).

Hulken, två troll, en fladdermus, en vampyr, mördaren Dexter, en över-"blingad" rappare, två spöken och många fler var alla på förefesten. Jag fick mig många skratt och kände mig nästan lite full på mina 1,5 liter päronsoda. Sedan blev magen full och jag började må lite illa...

När det började nämra sig marsch till Kåren valde jag att dra hem till en kompis och bara hänga och prata. Päronsodakomat hade dragit ner mitt festhumör. Kvällen var dock trevlig på det stora hela och jag var hemma strax innan halv fyra.

Idag är det tydligen fest på Patrikshills studentboende. Inbjudningar har kommit från både min ryska vän och programmare, men jag är inte så mycket på festhumör. Det var dock trevligt att snakca lite skit Fox and Anchor med polarna för någon timma sedan. De har som fredagstradition att gå på buffé där och jag hängde på :)

Halloweenhälsningar till er alla!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback