Restaurang, fest och utgång

En vän till mig hade igår ordnat en helkväll med festligheter. Vi var 25, för varann mer eller mindre bekanta, personer som möttes vid 18:30 på Wild West. Det vi hade gemensamt var att vi var dit bjudna av samma vän. Efter att ha gått runt och hälsat på varann satte vi oss ner, drack bål och väntade på förrätten - medan vi pratade om allt och inget.

Väldigt många av oss killar hade jobbat i bar eller restaurang, så det blev mycket snack om saker som kunde relateras till det. Många av oss var på Wild West för första gången så matsedlarna gicks noggrant igenom innan vi beställde. Jag själv tog och beställde in 400 gram baby back ribs...och ett stort glas mjölk :)

Med mätta magar, och mat (i mitt fall inget kött men lite annat) kvar på tallrikarna,  fick vi börja åka bort mot festen. Det första gänget, inklusive mig, åkte runt klockan 21 i limousinen till festen på Gamletull. Jag valde att ta ett kort besök i min lägenhet innan jag återvände till festlokalen. Efter lite bruk av tandtråd, tandbortste och munskölj diskade jag upp för att inte behöva på natten; allt gjordes till lite metal-musik. Sedan var jag redo att dra och festa!

Festlokalen hade börjats fyllas upp och den öppna baren var välbesökt. I mitt fall, eftersom jag inte dricker, testade jag att hälla upp Sprite med en skvätt Fanta i botten - det smakade nästan som om det innehöll tonic...

Några timmars senare, när suget att gå ut blev överväldigande, drog vi vidare till Club Moon. Det var inte så fullt från början, men det artade sig framåt natten! Medan jag, i omgångar, letade efter festdeltagare från tidigare träffade jag på massor av kursare, programvänner och annat folk jag känner.

Även om vintertidsomställningen gav en extra timma innan stängning valde jag att gå strax innan första gången klockan var tre. Jag var helt slut efter allt klubbande...

Hemma varvade jag ner med lite ölkorv och godis framför TV:n innan jag käkade kvällsmat, tränade och gjorde mig klar för att sova...

Nu ska det läsas i en av de 6 böcker jag skall skriva uppsats om den närmsta veckan.

Ha det bäst!


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. Jag kulle gärna satt upp lite festbilder om det inte hade varit för att min mobilkamera inte presterar i mörker... men jag kanske får tag på något foto av någon annan och det verkar redan ha kommit ut mingelbilder från Moon på nätet D.s.

Kommentarer
Postat av: Jocke

En fråga: drack bål? :P

2008-10-27 @ 00:45:25
Postat av: Tapio

Jocke:

Nej :P Bara mjölken ^^ och sedan på festen den där Fanta-/Sprite-grejen.

2008-10-27 @ 12:05:50
Postat av: Jocke

Tänkte la de :P

2008-10-27 @ 16:06:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback