Är jag vaken?

Det är inte alltid lätt att veta om man är vaken eller ej. idag gjorde jag klart en gammal släpande spanskainlämning. Jag började i söndags på allvar och de senaste dygnen har varit sjuka.

På måndag morgon gick jag upp vid sex och fick mindre än 6 timmars sömn. Tyvärr, var jag jättelångsam i allt jag gjorde på morgonen så jag hann i princip bara till skolan, klockan 9.

Gymmet fick jag skippa och sedan bar det iväg till Flygstaden, där jag skulle hämta en datormus. Eftersom den bara var bokad och inte köpt kunde jag förlora den om jag inte dök upp. Det blev eftermiddagsplugg som orkades med tills jag la mig vid 22.

Planen var nu att ta mig upp klockan 4 för att då få en lång dag på mig att verkligen bli klar. Eftersom tjejen ringde mig efter ungefär två timmars sömn fördröjde jag väckningen med 15 minuter. Upp och hoppa klockan kvart över fyra :) Dusch, frukost och att vakna till tog ungefär en timme så vid kvart över 5 var jag igång! Vid 10-snåret slog tröttheten till lite och jag tog en liten tupplur, och en till. Jag blev dock väckt innan andra timmen var fullbordad. Tjejen ringde :)

För er som itne har hängt med kan jag då nämna att det var klockan tolv på dagen, i går. Jag har suttit och intervallpluggat med matpauser, duschpauser och annat för att hålla mig vaken tills nu. Igår skulle jag ta lite frisk luft och samtidigt få med mig posten upp. Olyckligtvis så låste jag ute mig och extranyckeln var inte längre hos polaren; denv ar inne hos mig.

Men men. NU e jag klar. Förhoppningsvis slipper jag skriva om någonting. Det tråkiga är bara att eftersom jag drog ut på tiden medlite mer än två dygn nuhar jag två dygn mindre för nästa tvångsinlämning. Dagens tips: låt inte saker släpa efter :)

Nu ska jag ta och hitta på ngt så att jag kan lägga mig runt normaltid, för att inte vakna upp mitt i natten.

Ha det bäst, gott folk!

Med vänlig hälsning,


Tapio

P.s. Det var menigen att jag skulle besöka kårpuben idag eftersom det är denna och förra veckan som är mest fullproppade (Finsittningen borträknad) på hela läsåret. Något säger mig dock att det intes kulle vara så bra för hälsan :)

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du har verkligen kämpat och varit jättedukig,

!:D

Postat av: Tapio

Tack tack gumman :D :D

2008-09-10 @ 21:39:16
URL: http://hogskolanihalmstad.blogg.se/tapio
Postat av: Jennie

Andas Tapio. Glöm inte det.

2008-09-11 @ 10:25:15
Postat av: Tapio

Jennie:

Hehe. Jag har andats i två år ^^ La mig inte i tid igår heller. Men sov i alla fall 10h till slut. Brann i huset inatt, runt 2:40 kom brandkåren och åkte la runt 3:30. Filmade med mobilen i 25 minuter :)

2008-09-11 @ 16:46:04
URL: http://hogskolanihalmstad.blogg.se/tapio
Postat av: Linda

Förlåt, men måste bara säga att du skriver nå otroligt ointressant faktiskt..

Jag blir nästan förbannad av att läsa dina inlägg, handlar ju bara om hur du pluggar?

Jag tänkte söka in på halmstadhögskola men jag tappar fan lusten av det när jag läser dina inlägg.

Verkar ju som en skitskola!



Antingen är det du som inte kan plugga ordentligt eller så är det skolan som kräver allt för mycket.



Lägg ner bloggandet eller skriv något som intresserar folk lilla gubben!

2008-09-13 @ 16:09:00
Postat av: Tapio

Linda:

Well, Linda. Nu är det så att JAG har tagit några dumma beslut under min studietid; prioriterat fel, slappat på tok för mycket osv. Studietakten i och utanför skolan är helt kurs/programberoende. Jag är själv en sådan person som skulle behöva mycket skoltid och lite hemstudier, precis som det är i arbetslivet. Mitt programs studier är dock upplagt det motsatta.



Pga detta har jag nu väldigt mycket att ta igen och det hotar i princip mina framtida studieplaner och även om jag skulle hinna med det jag ska göra just nu i skolan så måste jag tänka på gamla poäng för att ligga CSN-handläggarna i smaken. Detta är varför jag har skrivit så mycket om studier på sistone. Imorgon ska sista inlämningen in för att jag ska följa planen om hur jag får CSN igen.



Ligger inte min blogg dig i smaken finns alltid Emelies blogg - http://hogskolanihalmstad.blogg.se/emelie - eller så kan du läsa studentberättelser på www.hh.se och sedan klicka vidare på "Vill bli student" -> "Studenter berättar".



Kollar du tilbaka på det gångna året, på den gamla bloggen med mig och Lena, kan du se mycket kommentarer om hur det är att jobba på kårpubben, träning/gymbesök, studier och att gå ut osv.

2008-09-14 @ 19:55:07
Postat av: johanna

Det var elkt skrivet av dig Linda, du har väl gått i skolan och vet hur det är?



Stå på dig Tapio :)

2008-09-15 @ 15:45:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback