Datorfri tillvaro

För några dagar sedan fick jag min nya datormus. Det är, typ, datormössens gud och jag var jätte-exalterad över att använda den. Tyvärr fick jag i fredags lämna in min dator på lagning. Någon lånedator fanns inte till hands och plötsligt var jag utesluten ur mitt sociala (datorbaserade-)nätverk.

Man är så van vid att MSN är på, under alla dygnets vakna hemmatimmar. Att inte bara kunna prata med folk, att se vad folk gör och att inte kunna ha en passiv förfrågan i sin underrubrik som vemhelst får svara på, det var urjobbigt!

Hur gör man om man vill hitta på något men inte behöva ringa alla man känner som en desperat enstöring? Hur gör man om man ska ta bussen och tabellerna på mobiltelefonen är utgångna? Hur går det för mina PPM-fonder? Har jag gått mina senaste hp insatta på studentLADOK:en? Är det månne massa olästa, och viktiga, mejl på min E-postklien?

Eftersom jag behövde skriva veckans sista blogginlägg fick jag ju ändå ta mig till skolan, och jag kunde kolla på det mesta av det där andra också. Nu sitter jag alltså här, med mitt elektroniska liv nedsparat på min mp3-spelare. Datormusen tog jag med mig, bara för att kunna få lite hemtrevligare känsla i datorsalen.

För sådana här tillfällen är det sjukt bra att man, med sitt student-ID, kan ta sig in och nyttja datorsalarna i skolan - närhelst på dygnet man vill/behöver!

Nu är det dags att bege sig till Maxi och därefter tillbaka till mitt krypin på Gamletull.

Ha det gött!


Med vänlig hälsing,

Tapio


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback