Livet är en fest :)

I onsdags passade jag på att, för första gången sedan förra terminen, gå ut på Kåren! Det var Traffic Light-tema och Humaniora stod för personalen (exklusive mig). Förväntningarna var skyhöga - trots att det var dagen före CSN-utbetalning - och det skulle bli kul!

En liten nackdel var dock att eftersom de andra på programmet jobbade kände jag inte till någon förfest. Det blev TV-tittande och telefonsamtal som fick få tiden att gå :)

På Kåren var det ungefär 40 gäster när jag kom någon gång innan tio. Det var ingen kö, så mitt efterlängtade Ex-barvärdskort var inte användbart på väg in.

De ansvariga hade gjort ett riktigt bra jobb med att sprida temat. Det första man mötte efter entrékassan var folk från Pleasure som delade ut kondomer - och dessutom band i  grönt, gult och blått. Valde man grön visade man att man var singel, gul stod för odefinierbar och rött var tecken på att man var upptagen.

Ett trafikljus, mitt emot "Spritbaren", lyste upp caféet (som var huvuddansgolvet under kvällen), Pleasure var klädda i reflexvästar och kvällens specialdrinkar (i grönt, gult och rött) visades med projektor ovanför Spritbaren.

I takt med att kvällen blev natt fylldes Kårhuset med fler och fler gäster. Det blev nästan outhärdligt varmt! När man kom in igen från den "friska luften" (bland alla rökare på balkongen) slogs man som av en varm vägg...

Vid midnatt var det dags för speed-dejting. Tyvärr var det tine många som hittade in i början, och när de väl gjordedet blev ljudnivån så hög att det var svårt att få någon struktur på allt. Jag tycker lite synd om Pleasure-tjejerna som, förgäves, försökte få folk (/fulla studenter) att lyssna på reglerna och få folk att byta plats i tid. Ibland fick man stå och titta på när någon annan trängt sig in på ens plats...

På det stora hela var kvällen bra. Flört-/raggfaktorn var så hög att det nästan blev omöjligt att lyckas, innan någon annan :)

Nu ska jag bege mig hemåt, duscha och sedan på fest på Nyhem.

Ha det bäst!


Med vänlig hälsning,

Tapio


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback