Plugg utomstädes

Nu sitter jag framför datorn, hos tjejen på Värmdö. Det tog slut för ett tag sedan mellan oss men vi gör ett nytt försök. Eftersom jag hade köpt biljetter i juli någon gång som inte var avbokbara kände jag att det var bäst att ta dem någonstans. Skulle det inte ha löst sig mellan oss, som det nu gjorde, skulle jag ha utnyttjat biljetterna för en delsträcka och ha hälsat på min mor istället.

Att läsa spanskbok, när man egentligen vill göra annat, är svårt. Tänk er en bok man skulle ha tyckt var tråkig även på svenska, som är på spanska och som man dessutom måste läsa. Kan ni tänka er det förstår ni vad svårt det är. Studieplatsen skall inte var för bekväm, så man somnar, men inte heller så obekväm att man inte står ut under en längre period. Det skall inte vara en för allmän plats med många yttre faktorer som stör. Hemmets lugna vrå är också en lurig miljö. Kylskåpet, datorn, tv:n, den där filmen man måste lämna tillbaka snart eller bara odiskad disk eller en dammråtta som man bara MÅSTE bli av med är sådana saker som alla kan störa ens koncentration och locka en ifrån böckerna.

Nu ska jag bege mig från datorn, och se om jag hamnar framför böckerna eller ej.

Vi hörs imorgon!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback