Tillbaka till skolan

Idag blev jag väl medveten av tiden jag har kvar på denna delkurs. Att ha varit utan min dator har hittills grusat min tillvaro mycket. Idag fick jag dock låna en grannes undanlagda gamla dator :D Nu sitter jag och pular för fullt för att få den i användarvänligt skick.

Imorgon ska det sättas igång, obehindrat, med bokläsande och uppsatsskrivande. Skolan är tung nu, men sedan får jag ca två lektionsfria veckor, när många andra har tentavecka :)

Det blev inte av att skriva förra veckan, mer än en gång, så jag kommer att skriva 4 inlägg denna vecka. Vad de kommer att handla om vet jag inte än...

I fredags hann jag i princip bara hem och äta och duscha från skolan - där jag suttit och bloggat - innan jag fick dra bort på förfest. Nyhemslägenheten var lagom festfylld och gänget var mitt uppe i någon slags dryckeskortspel när jag kom. Sedan gled vi in på att spela Sanning eller konsekvens. Samtidigt som det var en nostalgitripp var det faktiskt riktigt kul!

Vi gick sedan in mot stan och på något vänster lyckades en av oss böja till sina glasögonbågar. Att ena bågen sedan gick av, vid ett tappert försök att fixa till den, var bara höjden av otur. Mårtenssons var överbefolkat så vi gick in på Morfars. Denna krog är väl värd ett besök :)

Lördag kväll samlades delar av språkgänget igen; denna gång för bowling. Efter att ha spelat nästan två serier var tiden ute. De andra drog hem och jag stannade på B&B. Senare drog jag förbo Morfars och träffade några sektionskamrater. Efter mycket gemytlighet avslutades natten med plättbak hos mig...och det varade fram till efter 5 eftersom allt stekandet tog sådan tid.

God natt - i förskott!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback