Picknick i Picasso

För över två år sedan satt jag inne på en chattsida på nätet en kväll. En tjej där frågade om någon kunde hjälpa till med lite finska och jag ställde, som den gentleman man är, självklart upp. Det jag inte visste då var att jag hade funnit en, framtida, nära vän.

Konstigt nog visade det sig ganska snabbt att vi bara bodde ett stenkast från varann. Hon har sedan dess funnit här i Halmstad för mig. När jag har odlat och varit utan tuppkam, under singelperioder och när jag hade tjej, genom tråkiga och trevliga perioder - jag har haft hennes vänskap i alla lägen.

Igår eftermiddag satt jag och kollade på matchen mellan Sverige och Finland i Euro Hockey Tour och väntade in starten av SM-finalen i innebandy mellan Warberg och AIK. Förlusten för Finland vägdes för min del upp av AIK:s SM-guld (ja, jag är finne och AIK:are). Framåt slutet på hockeyn satt jag och skrev lite på messenger med tidigare nämnda vän. På måndag åker hon till cypern - tillbaka är hon först i höst och jag flyttar till Stockholm redan i juni. Eftersom vi båda var lite sysslolösa igår, och detta var sista chansen på månader att hitta på något - såg vi till att göra något trevligt tillsammans.

En fruktkorg, lite vin, en filt och två glada humör blev vår packning och Picassoparken vårt mål. Det var riktigt trevligt att sitta där och prata. Att det var lite väl svalt i luften bortsåg vi från :)
 


Jag hoppas verkligen du får kul där på din varma ö! Slit din födelsedagspresent med hälsan :) Kram på dig, min vän, och ha en trevlig resa!

Resten av er få ha en trevlig kväll!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback