Intensivt galej!

I fredags var jag bjuden att följa med på fest med utbytesstudenterna på Patrikshill. Den ursprungliga inbjudaren hade tenta morgonen efter och fick lämna återbud. Lyckligtvis hade jag fler vänner som skulle dit och jag fick en hejdundrande kväll! Vi anlände på festen strax efter 24 och under de två första timmarna hann jag knäppa 300 bilder!

Festtemat var karneval, och orsaken till det var tydligen att Brasilien hade kört igång sina karnevaler samma dag. Hela andra våningen kryllade av folk utklädda till både det ena och det andra. Jag hade ingen maskeraddräkt så istället för att klä ut mig så klädde jag av mig lite. I fyra timmar strosade jag runt utan tröja, men bland (manliga) hula-hula-tjejer, Rambo och mycket annat stack jag inte ut det minsta!

I lördags var jag överbjuden på fest hos min programkamrat Jocke (i Sockerbiten) och medan jag var där han det falla en hel del snö. På väg dit var marken brukbar för cykling - även om snön som piskade i ögonen var jobbig - men på väg tillbaka till stan fick jag till och med leda cykeln ibland. Snömängden bromsade mina små bmx-hjul rejält.

Under själva förfesten var det väldigt mycket (för mig) nytt folk och det var kul att prata både kameraspecifikationer, musiksmak och att se folk som testade Guitar Hero för första gången! (Äntligen fanns det folk som var sämre än jag på spelet!)

Jag kan se imorgon om det kommer upp några bilder från i helgen, men det hänger på om det finns några där jag slipper publicera vänner på nätet :)

God natt!


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. För er som kanske inte har insett det kan jag ta och berätta att 25:e februari infaller på onsdag. Onsdag + lönedag = bra drag på Kåren! D.s.

Efterpublicerat (23/2) från i lördags:


Min läskkanna i festhörnan, ölbubblor och min experimentella frilla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback