Kåronsdag och filmfredag

I onsdag var det årets andra Kårpub. Jag dök upp runt 11 och då var det mest utbytesstudenter där.  Jag hörde att de hade haft sittning, men om det var en renodlag gasque framgick inte.

Efter ett tag började det dyka upp rätt mycket folk. Det var dock inte tillräckligt för att behöva öppna stora dansgolvet. Konstigt nog börjad de glesna redan innan stängning och var därför inget stort tryck till garderoberna...

Förutom utgång, på kvällen, han jag på onsdagen även gymma och förbereda för helgen Band of Brothers-maraton. På dagen köpte jag läsk, annat groggvirke ("slödryck" på göteborska), sex stora påsar snacks och lite annat. Sedan, strax efter 2 på natten, bestämde jag mig för att släpa upp en övergiven soffa från källaren till min lägenhet; det fanns ju en risk att den skulle hinna bli bortforslad! Soffan ligger nu provisoriskt i min lya under helgen :)

Under fredagens bluray-maraton var vi inte alls många. Det var några som ställde in och andra som sa att de kommer imorgon istället. Vi blev slutligen tre killar som skulle dela på fyra påsar chips, en påse ostbågar och 3,4 kg godis (uppdelat i sex stycekn påsar - efter "typ"). Jag kan ju säga som så att det finns ganska mycket tilltugg kvar till kväll nummer två!

Imorgon är planen att folk, som vill se serien, kommer vid 13 och avnjuter den till ngn gång efter 18. Däreefter drar förfesten igång och den leder så småningom till utgång! Jag har allt alkoholfritt (i fomr av dryck och smaksättning) klart och gästerna står bara för eventuell "spetsning". Jag har till och med tillverkat 1,5 liter alkoholfri "turkisk peppar"-shot :)

Nu ska det sovas! Vilka som dyker upp imorgong blir kul att se!

Sov gott!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback