Fredag 2009-01-16

Idag har jag haft två huvudaktiviteter: springa runt eller ringa till vårdenheter och apotek och att fixa med foton/ramar.

Jag har besökt två kliniker, en vårdcentral, 
studenthälsan, två apotek och ring både "Fredagsakuten" och sjukvårdsupplysningen. Man skulle kunna tro att jag hade fått en stroke med tanke på ihärdigheten, men det var mer att jag fått utslag och att vårdenheter varit stängda eller liknande när jag ring eller besökt... Slutligen fick jag ett besök inbokat och det besöket kostade mer än kuren som ordinerades :) Där fick man för att man var så ihärdig...

Idag var det dags att köpta fotoramar till lite förstoringar från min fotorrunda på sta'n innan jul. Jag åkte först till en fotobutik för att se på ramar i olika storlekar och form. När jag slutligen hittat och bestämt mig, och kassakillen hade fått ta 4-5 andra kunder emellan, insåg jag  att pengarna på kortkontot inte skulle räcka.

Efter att ha varit runt på andra ärenden (se stycket ovan) hade jag slutligen fixat pengar till kontot. Problemet var ju bara att jag även sedan överföringen hade jag varit på apotek och hos doktorn så kontobalansen var inte vad den var när jag fyllde på. När jag slutligen stod där i affären fick vi ett avslag innan jag fick komplettera med kontanter för att nästan precis kunna betala. Nu är jag så gott som pank tills på fredag nästa vecka. Om någon vill köpa danska kronor, kontakta mig! ;)

NU ska jag ta och sova. Imorgon nalkas pannkakor - enligt familjetradition :)

Sov så gott!


Med vänlig hälsning,

Tapio

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback