Huvudvärk men en glad skit

Den här veckan började med lite stress. Mycket plugg, snabbcyklande i trafiken och lite sömn bäddar för hjärtattack...men det är tur att man är ung :)

Jag hade inte haft lök hemma på evigheter så i måndags (när jag hade köpt 1 kg för tre spänn) skulle det loköverdoseras. Det blev till att göra mitt livs första (receptfria) hemlagade köttbullar. Konstigt nog så var dessa mycket mer lyckade än mina tidigare försök - trots att de tidigare var efter instruktioner! Att jag proppade köttbullarna så fulla med lökbitar att de flesta föll ur dem under stekningen är dock något jag helst glömmer...

I tisdags fortsatte minexperimentlusta och jag fick nödköpa potatis till mina hemlagade färsbiffar och egenkomponerade pepparsås :) Skulle jag inte känt mig själv skulle jag ha trott att jag hade talang!

Igår (onsdag) var det löning/CSN-utbetalning. Att denna dag, dessutom, sammanföll med Kårpubens rocktema och överlämningen från 2008 års nollningsstaber till årets var bra faktorer för en lyckad utgång!

Tyvärr, fastnade jag i hemmafixande, iform av städning/disk/tvättvik, och kom inte hemifrån förrän 22:15. Efterfesterna var långt gångna men jag hade inte missat allt :)

På kåren var även Stora dans öppet och där kunde icke rocksugna hålla till och dansa. Jag höll mig mest uppe i Klubben och njöt av den rock som skvalade upp från Spritbarens/Caféets dansgolv. Även om jag inte var rocktemautspökad passade jag nog in med min nyputsade mini-tuppkam, mitt nitbälte och den svarta t-shirten.

Strax innan 9 imorgon hoppar jag, som den prismedvetna student jag är, på en expressbuss till huvudstaden. Äntligen, har jag lyckats hitta en tid där både lägenhetsinnehavaren, jag och min nattplats är tillgängliga. Det blir en kort-visit i Stockholm (17:20-08:55) men resan fyller sitt syfte och jag hinner träffa en bekant och se staden lite.

Om det är något 9-timmars bussresor är bra för (förutom sömn) är det till att läsa böcker man har i uppgift att ta sig igenom. Vi får bara hoppas att boken inte är ett sömnpiller...


NU blir det till att logga ut. Kvällsmat, kvällsträning och nattsömn nalkas...


Med vänlig hälsning,

Tapio

P.s. Det kan bli att jag får in ett huvudstadsinlägg imorgon D.s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback